آریا بانو
الگویم علی دایی است
سه شنبه 1 مهر 1399 - 03:47:10
آریا بانو - تسنیم / ملی‌پوش جوان تنیس روی میز که در کنکور ریاضی رتبه‌ سه‌ رقمی کسب کرد، از علی دایی به عنوان الگوی خود در مسیر ادامه تحصیل و انجام فعالیت‌های ورزشی نام برد.
نتایج کنکور سراسری روز شنبه اعلام شد تا نفرات منتخب بتوانند برنامه‌ریزی لازم را برای حضور دانشگاه‌های مختلف کشور انجام دهند. یکی از داوطلبان کنکور سراسری رادین خیام بود؛ بازیکن 17 ساله و جوان تنیس روی میز که موفق به کسب رتبه 101 منطقه‌ای و 148 کشوری در کنکور ریاضی شد و حالا می‌تواند با فراغ بال، رشته دلخواهش در دانشگاه مورد نظر را انتخاب کند.
حضور در یک دانشگاه معتبر برای یک ورزشکار ملی‌پوش اتفاق بزرگی است. شاید ورزشکاران زیادی باشند که حضور در دانشگاه را تجربه کرده باشند، اما نکته مهم درخصوص رادین خیام این است که او وقت بسیاری برای درس خواندن گذاشت و به مدت یک سال نیز دور ورزش را خط کشید تا بتواند به هدفش در عرصه تحصیلی نیز برسد.
این ورزشکار جوان تنیس روی میز درباره شرایطش در یک سال اخیر گفت: در یک سال گذشته هیچ تمرینی انجام نمی‌دادم و فقط به ندرت کارهای مربوط به آمادگی جسمانی را انجام می‌دادم. نزدیک به دو هفته است که شروع به انجام تمرینات جدی کرده‌ام تا دوباره به فرم ایده‌آل بازگردم و بتوانم به موفقیت در عرصه ورزشی ادامه دهم.
خیام افزود: آخرین مسابقه‌ای که در آن شرکت کردم، رقابت‌های جهانی نوجوانان در سال گذشته بود که در ترکیب تیم منتخب آسیا قرار گرفتم و توانستم به مدال نقره برسم. پس از آن به دلیل اینکه می‌خواستم رتبه خوبی در کنکور کسب کنم، دیگر انگیزه لازم را نداشتم. گرانی ارز هم مزیت بر علت شد. از چند سال قبل این فکر را در ذهن داشتم که در سال قبل از کنکور، همه تمرکزم را روی درس بگذارم و خدا را شکر که تلاش‌هایم منجر به نتیجه بسیار خوبی شد. سال قبل از کنکور برای یک دانش‌آموز واقعاً سخت و پراسترس است و نمی‌توان ورزش و تحصیل را در کنار هم پیش ببرد. به همین دلیل تصمیم گرفتم روی درس تمرکز کنم.
وی اظهار داشت: بیشتر ماه‌های منتهی به کنکور مصادف با شیوع ویروس کرونا شد. این اتفاق برای من بد نشد، چرا که به نوعی توفیق اجباری برای دوری از مسابقات بود، اما به طور کلی به ورزش ضربه زد و امیدوارم خیلی زود تمام شود.
خیام در پاسخ به این سوال که دوری یک ساله از ورزش حرفه‌ای برایش سخت بود یا نه؟ گفت: واقعاً روزهای اول بسیار سخت بود. سال‌ها پینگ‌پنگ بازی کرده بودم و سخت بود که یک سال از آن دور بمانم. چیزی که به من در آن روزها انگیزه می‌داد، کسب یک رتبه خوب و رفتن به یک دانشگاه معتبر بود که خدا را شکر به این هدف دست یافتم. باید از مسئولان فدراسیون و همچنین هیئت تنیس روی میز استان تهران نیز تشکر کنم که حمایت کردند. واقعاً انتظار چنین رویکرد حمایتی را نداشتم و خدا را شکر همه چیز ختم به خیر شد.
بازیکن جوان تنیس روی میز با اشاره به نقش پررنگ پدر و مادرش در کسب این رتبه عنوان کرد: قبلاً و زمانی که کلاس ششم بود، برای آزمون تیزهوشان چند ماهی از ورزش دور ماندم. بنابراین سابقه این کار را داشتم.
خیام در پاسخ به این سوال که آیا الگویی در بین ورزشکاران به منظور ادامه مسیر ورزشی- تحصیلی دارد؟ گفت: علی دایی بهترین الگو و نمونه برای این موضوع است. او در دانشگاه معتبری درس خواند و در عرصه ورزشی نیز به سطوح بالا دست یافت. من هم می‌خواهم همین مسیر را بروم.
وی درباره بازگشت به فعالیت‌های ورزشی تصریح کرد: شنیده‌ام که ترم‌های ابتدایی دانشگاه خیلی سخت نیست. بر همین اساس می‌توانم تمرینات بیشتری داشته باشم و روی رشته مورد علاقه‌ام تمرکز کنم تا خیلی زود بتوانم به فُرم ایده‌آل بازگردم.
خیام در پایان با بیان اینکه آماده است تا تجربیاتش را در اختیار دیگر ورزشکاران نیز بگذارد تا آنها هم در مسیر ادامه تحصیل در سطوح بالا قدم بردارند، به تسنیم گفت: متاسفانه جوی وجود دارد مبنی بر اینکه یک ورزشکار نمی‌تواند درس بخواند. این در حالی است که این دو موضوع هیچ منافاتی با یکدیگر ندارند. دوست دارم به کسانی که ورزش می‌کنند، کمک کنم تا درس هم بخوانند.

http://www.banounews.ir/fa/News/408430/الگویم-علی-دایی-است
بستن   چاپ