آریا بانو
رقابت برای فرار از نخستین شکست/ نبرد قعرنشینان
سه شنبه 1 مهر 1399 - 01:25:06
آریا بانو - فارس / هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور فردا (چهارشنبه) با برگزاری 7 دیدار پیگیری می‌شود.
رقابت‌های لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور جام سردار شهید قاسم سلیمانی رفته‌رفته شکل و شمایل جدی به خود می‌گیرد. هفته چهارم این دوره از مسابقات عصر فردا (چهارشنبه) با برگزاری 7 دیدار در شهرهای مختلف پیگیری خواهد شد. در این هفته از مسابقات تیم والیبال آذرباتری با قرعه استراحت روبرو خواهد بود.
خاتم اردکان - هورسان رامسر
اردکانی‌ها هفته گذشته توانستند نخستین پیروزی خود در این دوره از مسابقات را جشن بگیرند. آنها در دیداری نزدیک میزبان خود یعنی شهروند اراک را مغلوب کردند. شاگردان فرهاد نفرزاده از 3 بازی گذشته تنها یک پیروزی در کارنامه دارند و تلاش می‌کنند در هفته چهارم میهمان خود را شکست دهند.
هورسان رامسر بعد از مشکلاتی که در هفته اول و دوم به دلیل ابتلای چند بازیکنش به کرونا داشت، هفته گذشته استراحت کرد و به نظر می‌رسد به شرایط ایده‌آل رسیده باشد. به نظر می‌رسد علاقمندان به تیم هورسان در هفته چهارم می‌توانند چهره واقعی تیم خود را ببینند.
شهداب یزد - شهرداری قزوین
شاگردان عمده غیاثی در هفته سوم یک پیروزی بزرگ در ورامین کسب کردند و حالا یک بار دیگر انگیزه مضاعف پیدا کرده‌اند. در طرف دیگر شاگردان مسعود آرمات در تیم شهرداری قزوین با گذشت سه هفته از مسابقات به نظر می‌رسد به شرایط ایده‌آل رسیده باشند. آنها در هفته سوم آذرباتری را مغلوب کردند تا در نخستین میزبانی لیگ برتری خود، نخستین پیروزی را هم کسب کنند.
قزوینی‌ها به خوبی می‌دانند که کار سختی در یزد مقابل شهداب و ستاره‌هایش دارند، اما آرمات همیشه تیم‌هایی جنگنده جمع و جور کرده و باید دید نتیجه دیدار این دو تیم در نهایت چه خواهد شد. یزدی‌ها دوست ندارند امتیاز بازی‌های خانگی را به راحتی از دست بدهند، چراکه آنها امسال سودای قهرمانی در سر دارند.
راهیاب ملل کردستان - شهروند اراک
راهیاب ملل کردستان و شهروند اراک تیم‌های دقیقه نودی والیبال ایران هستند. این دو تیم شرایط مشابه‌ای دارند و در پایان هفته سوم رتبه‌های چهاردهم و پانزدهم را به خود اختصاص داده‌اند. مریوانی‌ها و اراکی‌ها نه در جذب بازیکن موفق بودند و نه تمرینات مناسبی داشتند، اما با توجه به اینکه والیبال مساوی ندارد، در نهایت یک تیم برنده این مسابقه خواهد شد و نخستین پیروزی خود را جشن می‌گیرد.
با توجه به شرایط و عملکرد تیم‌ها در هفته‌های گذشته کارشناسان شانیس بیشتری برای آرش صادقیانی و شاگردانش قائل هستند، چراکه آنها میزبان بوده و کمی شرایط‌شان بهتر از حریف است. اراکی‌ها بعد از استعفای احمد لاهوتی از سرمربیگری این تیم دچار چالش‌هایی شدند که باید دید چه زمانی برطرف خواهد شد.
پیکان تهران - شهرداری ورامین
نبرد پیکان و شهرداری ورامین همیشه از مسابقات جذاب لیگ برتر بوده است. پیکانی‌ها باوجود اینکه در سال‌های اخیر جوانگرایی کرده‌اند، اما همچنان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. شاگردان محمد ترکاشوند در هفته‌های اول و دوم در شرایط بحرانی به سر می‌بردند، اما از هفته سوم رفته رفته شرایط آنها بهتر شد. با وجود اینکه پیکان در هفته سوم مغلوب شهرداری ارومیه شد، اما بازیکنان این تیم عملکرد خوبی داشتند.
در طرف مقابل شاگردان مجید تابش‌نژاد، مدافع عنوان قهرمانی هستند و هفته گذشته در یک بازی خانگی مغلوب شهداب شدند و حالا برای جیران آن شکست به فکر پیروزی مقابل پیکان هستند. این مسابقه باید در سالن ساپکو برگزار شود، همان سالنی که سرمربی شهرداری ورامین شرایط آن را برای برگزاری مسابقات لیگ برتر مناسب نمی‌داند. باید دید جدال مدافع عنوان قهرمانی با تیم ریشه‌دار پیکان در نهایت به سود چه تیمی خاتمه پیدا می‌کند.
لبنیات هراز آمل - سایپا تهران
خودروسازان در هفته چهارم با ستاره‌های خود باید راهی آمل شوند تا مقابل شاگردان بهروز عطایی قرار بگیرند. آملی‌ها که در سه هفته اخیر عملکرد پر فراز و نشیبی داشتند به خوبی می‌دانند که کارشان مقابل سایپا چقدر سخت است. سایپا با حضور مصطفی کارخانه و یک مشت ستاره هدفی جز قهرمانی در لیگ برتر ندارد و برای رسیدن به هدف خود تلاش می‌کند تا در تمام مسابقات پیروز شود.
کارخانه و شاگردانش سه پیروزی از سه هفته گذشته دارند. در تمام مسابقات سرمربی نارنجی‌پوشان مدعی بود که از اشتباهات تیم حریف برای پیروزی استفاده کرده است و حالا باید دید که آملی‌ها هم با اشتباهات خود این فرصت را به سایپا می‌دهند یا اینکه شرایط به گونه دیگری پیش خواهد رفت.
شهرداری ارومیه - فولاد ایرانیان سیرجان
شاگردان پیمان اکبری بازهم در هفته چهارم میزبان هستند، اما این بار میزبانی که همچون تیم خودشان هنوز شکستی را تجربه نکرده است. نبرد شهرداری ارومیه و فولاد ایرانیان سیرجان در نهایت نخستین شکست یکی از این دو تیم را در جدول رده‌‌بندی ثبت خواهد کرد. اکبری که امسال بازیکنان خوبی را جذب کرده و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به شمار می‌رود تصمیم دارد بهترین عملکرد را در بازی‌های خانگی داشته باشد.
در طرف دیگر محمدرضا تندروان و شاگردانش تا اینجای کار عالی ظاهر شدند؛ پیروزی خارج از خانه آنها مقابل هراز نقطه عطف عملکرد آنها بود. سیرجانی‌ها با نتایجی که کسب کرده‌اند خط و نشان جدی برای تیم‌های مدعی کشیدند و باید دید آنها تا چه زمانی می‌توانند به این روند خوب خود ادامه دهند.
شهرداری گنبد - فولاد مبارکه سپاهان
گنبدی‌ها تا اینجای مسابقات بدشانس بودند؛ آنها در پایان هفته سوم با سه شکست در رتبه دوازدهم جدول رده‌بندی قرار دارند. شاگردان عظیم جزیده امسال منسجم‌تر و هماهنگ‌تر از سال‌های گذشته هستند، اما شانس با آنها یار نبود. از سوی دیگر قرعه‌کشی مسابقات هم به سود آنها نبود و گنبدی‌ها مجبور شدند در هفته‌های ابتدایی با تیم‌های مدعی بازی کنند.
شهداب، پیکان، فولاد سیرجان و حالا سپاهان حریفان تیم گنبد هستند. طلایی‌پوشان اصفهان در پایان هفته سوم موفق شدند خود را در جمع مدعیان نگه دارند. شاید با نگاه به جدول رده‌بندی به نظر برسد که سپاهانی‌ها در هفته چهارم کار سختی در پیش ندارند، اما بازی در گنبد حتی در غیاب تماشاگران پرشور بسیار سخت است. بنابراین اگر رحمان محمدی‌راد و شاگردانش بخواهند حریف را دست کم بگیرند، باید دست خالی گنبد را ترک کنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/408400/رقابت-برای-فرار-از-نخستین-شکست--نبرد-قعرنشینان
بستن   چاپ