آریا بانو
ضرر 210 میلیون پوندی آرسنال در 4 سال
دوشنبه 31 شهريور 1399 - 08:48:53
آریا بانو - خبر ورزشی / مدیریت باشگاه آرسنال در در چندسال اخیر به‌گونه‌ای بوده که ضرر سنگینی به‌بار آورده است.
سیاست نقل و انتقالاتی باشگاه آرسنال در یک دهه اخیر آنقدر ضعیف بوده که صدای هواداران را درآورده است. با نگاهی به خروج‌های 4 سال گذشته تیم می‌توان دریافت که هم ستاره‌ها رفتند، هم پولی عاید باشگاه نشد؛ 210 میلیون پوندی که دست از آرسنالی‌ها رفت، می‌توانست بازیکنی مثل کریس رونالدو و یا نیمار را به تیم اضافه کند.
سرژ گنبری
ستاره 23 ساله بایرن‌مونیخ در فصل 17-2016 با تصمیم مدیران باشگاه آرسنال مفت و راحت به فروش رسید. بازیکنی که در آرسنال نادیده گرفته شد و حتی به وست بروم تونی پولیس هم قرض داده شد. درنهایت با 5 میلیون پوند ناقابل به وردربرمن فروخته شد. گنبری الان در بازار حداقل 60 میلیون پوند قیمت دارد.
الکس اوکسلید چمبرلین
مدافع تیم ملی انگلیس در فصل 18-2017 ساکش را جمع کرد و به لیورپول رفت. شاید 35 میلیون پوند در زمان خودش پول خوبی برای آرسنالی‌ها به حساب می‌آمد، اما دست باشگاه را برای خرید جایگزین باز نگذاشت. چمبرلین اکنون پس از قهرمانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا همراه با لیورپول 50 میلیون پوند قیمت پیدا کرده است.
جف آدلاید
بازهم یک فروش ارزان توسط باشگاه آرسنال. جف آدلاید جوان هم پیش از آنکه بخواهد به باشگاه سود برساند، راحت فروخته شد. فصل 19-2018 جف آدلاید به تیم معمولی آنگرس در لیگ یک فرانسه فروخته شد. او برای تیم زیر 21 ساله‌های فرانسه در جام ملت‌های اروپا بازی کرد تا اینکه امروز رقمش را به 20 میلیون پوند رسانده است. جف با 1/5 میلیون پوند از آرسنال جدا شده بود.
سانتی کاسورلا
برای همه تعجب‌آور بود که بازیکن خلاق و تکنیکی آرسنال با اتمام قراردادش خیلی راحت به تیم اولش ویارئال پیوست. باشگاه آرسنال بدون اینکه کوچکترین تلاشی برای درآمدزایی از کنار سانتی بکند به او اجازه خروج داد. السد قطر اخیراً کاسورلا را به خلیج فارس کشانده است. قیمت فعلی سانتی 15 میلیون پوند می‌باشد.
جک ویلشیر
قرار بود زمانی اسطوره باشگاه شود، اما مصدومیت‌ها و حواشی که برایش ایجاد شد کار را به جایی رساند که آرسنالی‌ها به عنوان بازیکن آزاد گذاشتند او به وستهم برود. دست آرسنال به خواست خودش خالی ماند، اما امروز جک ویلشر 15 میلیون پوند قیمت‌گذاری شده است و با انتقالش به حساب وستهم سود خواهد رساند.
دنی ولبک
ستاره تیم نبود، اما گل‌های مهمی را برای آرسنال به ثمر رساند. دنی ولبک تا فصل 20-2019 صبر کرد و با اتمام قراردادش وقتی دید آرسنال پا پیش نمی‌گذارد به واتفورد رفت. مهاجم سابق منچستریونایتد که این روز‌ها به دنبال تیم جدید است در بازار نقل و انتقالات 20 میلیون پوند قیمت‌گذاری شده است.
آرون رمزی
از دست رفتن این یکی تا سالیان سال آرسنالی‌ها را اذیت می‌کند. بازیکنی که خیلی راحت با اتمام قراردادش به یوونتوس رفت و برای این تیم ایتالیایی بازی کرد. آرون در حال حاضر 60 میلیون پوند قیمت دارد. حتی اگر با این رقم هم به فروش نرسد، اما سود فروشش برای یوونتوس خیلی بیشتر از این است که بخواهد به عنوان بازیکن آزاد او را از تیم جدا کند.

http://www.banounews.ir/fa/News/407545/ضرر-210-میلیون-پوندی-آرسنال-در-4-سال
بستن   چاپ