آریا بانو
مصاف نواک جوکوویچ و دیگو شوارتزمن در فینال
دوشنبه 31 شهريور 1399 - 05:07:01
آریا بانو - طرفداری / چهره فینالیست های مسترز رم 2020 مشخص شد.
در نیمه نهایی مسترز 1000 امتیازی رم، نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان، با شکست 0-2 کسپر رود به فینال این رقابت ها رسید. جوکوویچ که در ست اول به مشکل خورده بود، در نهایت 5-7 پیروز شد اما در ست دوم کار آسان تری داشت و 3-6 به برتری رسید تا برای پنجاه و دومین بار راهی فینال یک مسترز 1000 امتیازی شود. جوکوویچ که فردا به دنبال پنجمین عنوان خود در مسترز رم خواهد بود، در صورتی قهرمانی، به سی و ششمین عنوان خود در رقابت های مسترز 1000 امتیازی می رسد و بالاتر از رافائل نادال، به تنهایی رکورددار قهرمانی در این رقابت ها خواهد شد.
در دیگر دیدار نیمه نهایی، دیگو شوارتزمن آرژانتینی که دیشب رافائل نادال را شکست داد، در دیداری جذاب و تماشایی 1-2 از سد دنیس شاپووالوف گذشت تا برای نخستین بار به فینال یک مسترز 1000 امتیازی صعود کند. ست نخست بازی متعلق به شوارتزمن بود و او این ست را 4-6 پیروز شد. شاپووالوف در ست دوم به بازی برگشت و با برتری 5-7 کار را به ست سوم کشاند. در ست سوم که بسیار تماشایی بود، هر تنیسور دیگری را 3 بار بریک کرد. شوارتزمن در این ست فاصله ای تا شکست نداشت اما درنهایت کار به تای بریک کشید و هر دو تنیسور در اینجا نیز اشتباهاتی داشتند که منجر به برتری 4-7 شوارتزمن 28 ساله شد تا او پیروز این جدال نفسگیر شود. شوارتزمن در صورت پیروزی در فینال، به جمع 10 تنیسور برتر رنکینگ ATP می رسد.
در بخش زنان نیز فینال باید میان بخت های اول و دوم قهرمانی یعنی سیمونا هالپ و کارولینا پلیشکووا برگزار شود. هالپ امروز در دیداری دشوار 1-2 از سد گاربینه موگوروزا گذشت و پلیشکووا نیز 0-2 موفق به شکست مارکیتا ووندروشووا شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/407511/مصاف-نواک-جوکوویچ-و-دیگو-شوارتزمن-در-فینال
بستن   چاپ