آریا بانو
آموزش تهیه برشتوک خانگی
يکشنبه 30 شهريور 1399 - 10:32:13
آریا بانو - کوکپد / مواد لازم
130 گرم ارد نخودچی
50 گرم پودر قند
80 گرم کره
قاشق غذا خوری هل یه
50 گرم شکلات
روغن مایع یه قاشق اگه نیاز شد
مراحل
ظرف آبی رو روی حرارت قرار بدین تا به جوش بیاد و شکلات خرد شده رو روی ظرف در حال جوش قرار بدین و هر از گاهی هم بزنین تا کاملا آب بشه (روش بن ماری). اگه احساس کردین شکلاتتون خیلی روان نیست و غلیظه، یک قاشق روغن مایع بهش اضافه و مخلوط کنید. اما در اضافه کردن روغن مایع زیاده روی نکنین چون باعث میشه شکلات تون نبنده و اگه شکلات شما از اول روان بود، نیازی به اضافه کردن روغن نیست!
شکلات رو داخل قیف یکبار مصرف بریزین و سر قیف رو قیچی کنین.
از شکلات داخل قالب مورد نظرتون بریزین تا لایه نازکی از شکلات کف قالب سیلیکونی رو بپوشونه، قالب رو خیلی آروم چند بار روی میز کار بکوبید تا هوای داخلش خارج بشه و بعد قالب رو داخل سینی قرار بدین تا جا به جا کردنش راحت باشه و سینی رو داخل یخچال قرار بدین تا شکلات کاملا ببنده.
آرد نخودچی الک شده رو داخل تابه روی حرارت کم قرار بدین و مدام تفت بدین (حدود یک ربع) تا خامی آرد نخودچی گرفته بشه و در عین حال تغییر رنگ نده
وقتی عطر آرد نخودچی بلند شد، آرد رو از تابه خارج کنین و کره رو داخل همون تابه بریزین و روی حرارت ملایم قرار بدین تا کره ذوب بشه.
6- بعد آرد نخودچی تفت داده شده رو روی کره الک کنین و هم بزنین تا کره کاملا به خورد آرد نخودچی بره
مواد رو با پشت قاشق چوبی خوب مخلوط کنین تا یکدست بشن، تا وقتی هنوز گرمه از برشتوک روی قالب شکلاتی که بسته شده بریزین (تا گرما باعث بهم چسبیدنشون بشه) و خوب با پشت قاشق فشرده و صاف کنین
قالب رو حدود یک ساعت داخل یخچال بذارین تا کاملا ببنده و بعد خیلی راحت از قالب خارج کنین.

http://www.banounews.ir/fa/News/406681/آموزش-تهیه-برشتوک-خانگی
بستن   چاپ