آریا بانو
آموزش تهیه پراته و شیرچای پاکستانی
يکشنبه 30 شهريور 1399 - 10:32:11
آریا بانو - کوکپد / پراته یه نون روغنی مخصوص کشور پاکستان هست که فوق العاده خوشمزه است و بیشتر برای صبحونه و عصرونه درستش میکنن،من که خیلی خوشم اومد،امیدوارم شما هم خوشتون بیاد و درست کنین...😊
زمان تهیه 2ونیم ساعت
مواد لازم برای 4نفر
3 پیمانه آرد
آب ولرم 1ونیم پیمانه
1 عدد تخم مرغ
2 قاشق چای خوری نمک
3 قاشق غذاخوری روغن
مراحل
آرد و نمک رو با هم قاطی کردم،بعد تخم مرغ و روغن رو به آردم اضافه کردم و یکم قاطی شون کردم، بعد کم کم شروع به اضافه کردن آب کردم تا جایی که یه خمیر نرم و لطیف بدست اومد،و حدود 45 دقیقه اجازه دادم که استراحت کنه.
بعد از اینکه خمیر استراحت کرد به گلوله های کوچیک (اندازه هلو) تقسیمشون کردم،و با وردنه گلوله ها رو به نوبت باز کردم و اول یه قاشق روغن ریختم و کف خمیر پخش کردم و بعدش روی روغن آرد پاشیدم و خمیرم رو لوله کردم و بعد حلزونی پیچیدمشون.
و باز گذاشتم خمیرم 10 دقیقه استراحت کنه و بعد با وردنه به صورت نازک پهنش کردم و یه قاشق روغن تو ماهیتابه ریختم و خمیرم رو کف ماهیتابه پهن کردم و با حرارت ملایم هر دو طرفش رو سرخ کردم،راستی وقتی خواستم برگردونمش تا طرف دیگه‌اش سرخ بشه باز یه قاشق دیگه روغن رو خمیرم ریختم.
برای درست کردن شیرچای هم به شیر در حال جوش چای کله مورچه ای و شکر اضافه کردم و گذاشتم بجوشه تا رنگش قهوه‌ای بشه و.....تمام😋 امیدوارم درست کنین و دوست داشته باشین و برام کوک اسنپ بفرستین.

http://www.banounews.ir/fa/News/406680/آموزش-تهیه-پراته-و-شیرچای-پاکستانی
بستن   چاپ