آریا بانو
شبنم مقدمی، نوجوان‌تان را به دنیای عطار نیشابوری می‌برد!
شنبه 29 شهريور 1399 - 11:26:44
آریا بانو - خراسان / به‎ نظر شما قصه‎ها کهنه می‎شوند؟ با گذشت زمان، رنگ‎ولعاب‎شان را ازدست می‎دهند و حوصله‎سربر می‎شوند؟ نظر من را اگر بپرسید، می‎گویم هم بله و هم نه؛ بستگی به نویسنده داستان‎ها دارد. بعضی‎ها قصه‎هایی می‎نویسند که باید داغ‎داغ خورده شوند وگرنه خیلی‎زود از دهان می‎افتند و 10 سال دیگر، پنج‎سال دیگر، اصلا تو بگو یک‎سال دیگر، هیچ طرفداری ندارند. بعضی‎ها اما دست‎پخت بهتری دارند و طوری دیگ قصه را بارمی‎گذارند که تا سال های سال هروقت بروی سروقتش، دلی از عزا درمی‎آوری. مثل کی؟ مثل عطار. «اووووو! کی حوصله دارد عطار بخواند با آن‎ همه کلمه سخت و قلمبه‎ سلمبه»؟ خب من دو تا پیشنهاد توپ برای‎تان دارم.
حکایت‌های شیرین منطق‌الطیر عطار؛ تازه‌هایی از ادبیات کهن برای نوجوانان

آریا بانو


احتمالا قصه‎ پرنده‎هایی را که برای دیدن سیمرغ راهی کوه قاف می‎شوند، شنیده‎اید. اما شاید ندانید که عطار برای تعریف کردن این داستان اصلی، حکایت‎های فرعی جالب دیگری هم بیان کرده‎ و اسم مجموعه این حکایات را «منطق‎الطیر» گذاشته که واقعا خواندنش آسان نیست. آقای «محمدکاظم مزینانی» اما کار را برای ما راحت کرده‎ است. ایشان که خودش شاعر و نویسنده است و نوجوان‎ها را خیلی‎ خوب می‎شناسد، منطق‎الطیر را به زبان ساده و روان بازنویسی کرده‎ است. این کتاب خواندنی را با تصویرگری «کمال طباطبایی»، نشر پیدایش منتشر کرده‎ است و قول می‎دهم دوستش داشته ‎باشید. 
کتاب صوتی قصه‌های شیخ عطار

آریا بانو


اگر کتاب صوتی را ترجیح می‎دهید و پیشنهاد بالایی قلقلک‎تان نداده‎است و هنوز معتقدید «اوووو کی حوصله داره عطار بخونه»، مطمئنم دست رد به سینه این یکی پیشنهاد نمی‎زنید. آقای «مهدی آذریزدی»، مجموعه داستانی دارد به ‎نام «قصه‎های خوب برای بچه‎های خوب» که بازنویسی داستان‎های کهن فارسی‏‌است. از جلد ششم این مجموعه یعنی قصه‎های شیخ عطار، کتاب صوتی تروتمیزی منتشر شده که خانم «شبنم مقدمی» (بله بله، همان خانم بازیگر) آن را روایت کرده‎‎است به چه خوبی!

http://www.banounews.ir/fa/News/405878/شبنم-مقدمی،-نوجوان‌تان-را-به-دنیای-عطار-نیشابوری-می‌برد!
بستن   چاپ