آریا بانو
ماسک فوری، تضمینی و ضد چروک با موز
پنجشنبه 27 شهريور 1399 - 20:49:23
آریا بانو - شور و شیرین/ مواد لازم:
موز کاملا رسیده‌ی متوسط یک‌دوم
پودر شیرین‌بیان 20 گرم
گلابی 2 قاشق غذاخوری
عسل 1 قاشق غذاخوری
زرده‌ی تخم‌مرغ 1 عدد
روش تهیه:
ریشه‌ی شیرین‌بیان را کاملا آسیاب کنید و با گلاب مخلوط سازید. سپس نصفه موز را کاملا له کنید و همراه با زرده‌ی تخم‌مرغ به آن بیفزائید. در پایان، عسل را با دیگر مواد کاملا مخلوط نمائید. پوست صورت، گردن و سینه را تمیز کنید. حالا
این ماسک را به مدت 30 دقیقه روی آن‌ها بمالید. از این ماسک، می‌توان به دور چشم‌ها نیز مالید، البته نه به روی پلک‌ها، بلکه پائین چشم‌ها. سپس پوست را با آب گرم شستشو دهید.
مواد ارزشمند موجود در این ماسک، باعث برطرف شدن نشانه‌های پیری در پوست می‌شود. مصرف این ماسک، 2 بار در هفته توصیه می‌شود.
کمپرس گل بهار نارنج
گذاشتن کمپرس‌های گرم و سرد باعث شفافی، تمیزی، آرامش و بازسازی حیات پوست می‌شود. بعد از استفاده از کمپرس، بهتر است کرم محافظت‌کننده روی پوست استفاده شود.
مواد لازم:
گل بهار نارنج 30 گرم
آب مقطر 150 سی‌سی
عرق بهار نارنج 30 سی‌سی
گلاب 50 سی‌سی
روش تهیه:
آب مقطر جوشان را، روی گل‌های بهار نارنج بریزید و در ظرف را ببندید و بگذارید سرد شود. سپس از صافی ریزی عبور دهید و گل‌های باقیمانده را به کمک قاشقی چوبی بفشارید. حال عرق بهار نارنج و گلاب را بیفزائید و در شیشه‌ی قهوه‌ای رنگ (تیره) نگه دارید.
این کمپرس، بسیار مناسب برای پوست‌های چرب و منافذ باز شده‌ی پوستی است. پارچه‌ی نخی لطیف و نازکی را در آن بخیسانید و بفشارید. سپس آن را به مدت 20 تا 25 دقیقه روی پوست صورتی که از قبل تمیز کرده‌اید، قرار دهید.

http://www.banounews.ir/fa/News/404966/ماسک-فوری،-تضمینی-و-ضد-چروک-با-موز
بستن   چاپ