آریا بانو
خط و نشان پرسپولیسی‌ها برای التعاون
پنجشنبه 27 شهريور 1399 - 11:38:42
آریا بانو - خبر ورزشی / پرسپولیس موفق شد التعاون را شکست دهد و گامی بلند برای صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا بردارد.
 پرسپولیس دست به کار بزرگی زد و صدرنشین گروه را با تیمی که ترکیب آن متحول شده، شکست داد. سرخپوشان 5 بازیکن جدید را در ترکیب خود دیدند و با این شرایط، یک برد شیرین را به نام خود سند زدند. به همین خاطر، طبیعی است که اردوی تیم کاملاً متفاوت از قبل باشد. همراه تیم بودیم و از این اردو خبر‌ها و حواشی را می‌خوانید.
فوراً از ورزشگاه خارج شوید!
به محض اتمام بازی با التعاون عربستان، ناظر مخصوص کنفدراسیون فوتبال آسیا و همچنین مأمور امنیتی کمیته اجرایی لیگ قهرمانان آسیا به رختکن هر دو تیم فرصت 30 دقیقه‌ای داد تا از ورزشگاه خارج شده و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی راهی هتل محل اقامت خود شوند. بازیکنان که با برد کارشان مقابل التعاون را پشت سر گذاشته بودند، به این موضوع اعتراضاتی داشتند.
آل‌کثیر مشکلی ندارد
بعد از اینکه عیسی آل‌کثیر از ترکیب تیم خارج شد، دوربین‌های فیلمبرداری نمایی بسته از او به تصویر کشیدند که مشغول یخ‌درمانی بود. در این مورد، یکی از اعضای کادر فنی پرسپولیس به ما گفت: «عیسی مشکلی ندارد. طبیعی است که بعد از انجام آن بازی پرفشار، بازیکنان دچار گرفتنی‌های عضلانی شوند. او به بازی برگشت می‌رسد و امیدواریم هیچ یک از بازیکنان‌مان در این وضعیت دچار آسیب‌دیدگی نشوند.»
شوخی با شجاع
بازیکنان پرسپولیس وقتی شنیدند شجاع خلیل زاده زننده گل تیم به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شده، در فاصله ورزشگاه تا هتل محل اقامت تیم، سر به سرش گذاشتند و کلی گفتند و خندیدند. البته برخی هم اعتقاد داشتند حق حامد لک بود که بهترین بازیکن شود، اما چون شجاع خیلی پسر خوبی است، ایرادی ندارد!
زرنگی افشین
افشین پیروانی بعد از آنکه توانست مسئولان کنفدراسیون آسیا را مجاب به رضایت برای تغییر محل اسکان سرخپوشان کند، یک مجوز مهم دیگر برای پرسپولیس در قطر گرفت. او با لابی‌های خود موفق شد اجازه حضور حمید مطهری مربی و مهرداد خانبان آنالیزور تیم هنگام برگزاری دیدار الدحیل قطر و شارجه امارات در ورزشگاه اجوکیشن سیتی دوحه را بگیرد. این دیدار قبل از شروع بازی برگشت پرسپولیس و التعاون؛ جمعه‌شب و از ساعت 19:30 برگزار می‌شود و دو مربی سرخپوشان مأمور آنالیز حریفان بعدی می‌شوند.
کری‌خوانی شروع شد
برخی بازیکنان تیم پرسپولیس در پایان دیدار با التعاون، برای تعدادی از بازیکنان تیم عربستانی کری خواندند و از آن‌ها خواستند حتماً برای بازی جمعه‌شب هم به استادیوم بیایند! این کری‌خوانی در فضایی محترمانه بود و سرخ‌ها می‌گفتند جمعه هم منتظرتان هستیم. برد مقابل این حریف عربستانی، به همه هواداران پرسپولیس هم چسبید، اما متأسفانه باز هم برخی به حساب‌های کاربری باشگاه حریف پرسپولیس رفته و با ادبیات عجیبی برای این حریف کری خواندند.
همه چیز قاطی شد
فشردگی شدید تقویم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به پرسپولیسی‌ها زمان سر خاراندن هم نمی‌دهد. آن‌ها عصر دیروز هم ریکاوری انجام دادند و هم تمرین کردند تا برای بازی فرداشب برابر التعاون آماده شوند. در این جلسه تمرینی، یحیی تلاش می‌کرد انگیزه بازیکنانش را در بالاترین سطح ممکن حفظ کند، اما برنامه‌های فنی و تاکتیکی پرسپولیس قاطی شده که به خاطر فشردگی بازی‌ها، امری قابل پیش‌بینی بود.
بشار و عیسی مترجمان پرسپولیس
دو بازیکن پرسپولیس که قدرت صحبت به زبان عربی را دارند، به محبوب‌ترین بازیکنان تیم از نگاه اعضای حاضر در اردوی دوحه تبدیل شده‌اند. عیسی آل‌کثیر مهاجم جنوبی پرسپولیس و همچنین بشار که حالا غیر از زبان عربی، زبان فارسی را نیز به خوبی صحبت می‌کند، به عنوان مترجم در خدمت بازیکنان هستند و هر جا سرخپوشان نیاز به صحبت با زبان عربی دارند، از بشار و عیسی کمک می‌گیرند.
آمار جالب گل خلیل زاده
گل شجاع خلیل‌زاده به التعاون در واقع چهارمین گل او به تیم‌های عربستانی با پیراهن پرسپولیس بود. شجاع در این بازی، تک گل 3 امتیازی سرخ‌ها را به ثمر رساند و این چهارمین گل او با پیراهن پرسپولیس مقابل تیم‌های عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا بود. شجاع پیش از این سه بار موفق شده بود دروازه الاهلی عربستان را باز کند. یکی از گل‌های خلیل‌زاده که یک قیچی برگردان زیبا بود، به عنوان بهترین گل فصل لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شد.
فاصله‌گذاری و قوانین دست و پا‌گیر
قبل، حین و بعد از دیدار پرسپولیس مقابل التعاون، سختگیری کرونایی برای اعضای هر دو تیم انجام شد و آن‌ها تحت تأثیر این قوانین بودند به خصوص بازیکنان پرسپولیس که مجبور شدند در طول بازی، به فاصله دومتری از همبازیان خود بنشینند. حتی هنگام تشکیل صف در تونل یا عکس تیمی و رعایت اصول بهداشتی موقع خروج از ورزشگاه، این قوانین ادامه یافت و سرخ‌ها را آزار داد.

http://www.banounews.ir/fa/News/404686/خط-و-نشان-پرسپولیسی‌ها-برای-التعاون
بستن   چاپ