آریا بانو
پرسپولیس راهش را گم نکرد
پنجشنبه 27 شهريور 1399 - 11:38:36
آریا بانو - خبر ورزشی / امشب و فردا شب بازی های هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا برگزار خواهد شد و نماینده‌های ایران مقابل حریفانشان صف‌آرایی کردند.
امشب و فرداشب به تماشای بازی‌های تکراری می‌پردازیم با این امید که نمایش دلپذیرتری را خواهیم دید و با این باور که از دو بازی قبلی، نکات مهمی می‌آموزیم و بلکه آموخته‌ایم که به دردمان می‌خورد! به ویژه این نکات، کمک می‌کند که پرسپولیس، فوتبال کامل‌تری را پیاده کند و حتی سپاهان هم تتمه امید‌های خود را باور کند!
پرسپولیس، با همان استراتژی التعاون عربستانی را مغلوب کرد که قبلاً هم در لیگ برتر، تیم‌های بسیاری را از پا درآورده بود:
... کشاندن بازی به دقایق موسوم به دقایق یحیی و بالا بردن سرعت بازی و استفاده از یک فرصت معمولی، اما به شکلی غیرمعمولی! پرسپولیس بازی را چنان اداره می‌کند و حریف را طوری بازی می‌دهد که فرصتی برای جبران و تلافی نداشته باشد! و معمولاً با استفاده از یک ضربه آزاد که نحوه استفاده از آن، با دفعات پیشتر تفاوت دارد و فرق می‌کند!
تمرین گل زدن در حین بازی
التعاون که باید دروازه‌اش روی ضربه سر تماشایی احمد نوراللهی باز می‌شد، وقتی خود را مدیون دروازه‌بان خود دید که با شیرجه‌ای کم‌نظیر، توپ را روی خط دروازه مشت کرد، شاید خودش را رویین‌تن تصور می‌کرد ولی برای پرسپولیس، این پاس بلند و ضربه سر نوراللهی که تا قلب دروازه تعاون پیش رفته بود، تمرین «لحظه»‌ای بود که بازی را به پایان می‌رساند! هنوز زردپوشان سعودی، مزه گل نخورده را زیر دندان خود داشتند که کرنری سرنوشت‌ساز نصیب مردان یحیی شد! تعویض‌های یحیی، باری به هر جهت نبود و مفهوم داشت: ... زبان حمله! حمله از هر دو سو!
برای پرسپولیس، صحنه آشنا بود و تکرارش پرمعنا! توپ را روی تیر اول فرستادن! از یک تیر، توپ را به حوالی تیر دو منتقل کردن و همزمان، به توپ سرگردان و بی‌صاحب حمله‌ور شدن!
دقیقه طلایی 83
امید عالیشاه در زدن کرنر دقیقه 83 و شجاع خلیل‌زاده در حمله به توپ کارشان مثمرثمر نمی‌بود اگر حمله به توپ و ضربه سر سرلک توپ را نصیب دفاع وسط «ضربه‌زن» پرسپولیس نمی‌کرد! پرسپولیس برای زدن این گل در همان لحظه که به ثمر رسید، انگار نقشه داشت و مصمم بود! گفت‌وگوی سرپایی یحیی با مطهری در کنار زمین و سپس جاگیری خاص قرمز‌ها و شکل متفاوت ارسال کرنر که توپ را شکسته روی دروازه حریف فرستاد، برای ایجاد فرصتی بود که در کمال حوصله منتظ

http://www.banounews.ir/fa/News/404680/پرسپولیس-راهش-را-گم-نکرد
بستن   چاپ