آریا بانو
نگاهی به برد شیرین پرسپولیس مقابل التعاون
پنجشنبه 27 شهريور 1399 - 10:02:56
آریا بانو - آخرین خبر / در ادامه هفته سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس در دوحه قطر به مصاف التعاون‌عربستان رفت و درنهایت توانست با تک گل شجاع خلیل‌زاده حریف عربستانی خود را از پیش‌رو بردارد. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به اولین برد سرخ‌های پایتخت در لیگ قهرمان آسیا.
6 تازه‌وارد در ترکیب
یحیی گل‌محمدی در بازی برابر التعاون از 6 بازیکن تازه به خدمت گرفته این تیم در ترکیب خود استفاده کرد تا بعد از سال‌ها شاهد تغییرات زیادی در ترکیب این تیم باشیم. از میان بازیکنان جذب شده پرسپولیسی‌ها، به انتخاب یحیی گل‌محمدی 5 بازیکن در ترکیب اصلی این تیم و یک بازیکن نیز به ‌عنوان جانشین به میدان رفتند. در این بازی حامد لک، احسان پهلوان، میلاد سرلک، سعید آقایی و عیسی آل‌کثیر، 5 بازیکنی بودند که با تشخیص کادر فنی پرسپولیس از ابتدا در ترکیب اصلی قرار گرفتند و در دیدار برابر حریف عربستانی به میدان رفتند، آرمان رمضانی هم در نیمه دوم به جای عیسی آل‌کثیر وارد زمین شد تا ششمین خرید یحیی هم اولین بازی خود را با پیراهن پرسپولیس تجربه کند.‌ علی شجاعی که در آخرین روزها قبل از سفر به دوحه به این تیم پیوست، به علت این‌که از لحاظ بدنی به آمادگی لازم نرسیده بود از روی سکوها بازی را دنبال می‌کرد.
پرسپولیس تنها برنده ایرانی
پرسپولیس که موفق شد حریف عربستانی خود را شکست دهد، تنها تیم پیروز هفته سوم بود تا حاصل کار تیم‌های ایرانی در هفته سوم آسیا، مجموعا 3 امتیاز باشد که آن‌هم توسط شاگردان گل‌محمدی و به لطف گل نسبتا دیرهنگام یک مدافع پیش کشیده به نام شجاع خلیل‌زاده به دست آمد. این گل، تنها گل ایرانی در هفته سوم آسیا بود که زننده آن‌هم یک مدافع بود تا همه مهاجمان ایرانی دست‌شان از زدن گل خالی باشد.
لک و اولین کلین‌شیت
حامد لک در بازی مقابل التعاون با 2 مهار فوق‌العاده خوب یکی از بهترین‌های میدان بود و ضمن کسب اولین کلین‌شیت در پرسپولیس توانست نقش بسزایی در کسب اولین برد سرخ‌ها ایفا کند. همچنین تنها کلین‌شیت ایرانی در هفته سوم نیز به حامد لک دروازه‌بان پرسپولیس تعلق دارد.
شروع خوب تازه‌واردها
حامد ‌لک تنها تازه‌واردی نبود که در اولین بازی خود برای پرسپولیس نمره قبولی گرفت. در بازی سه‌شنبه شب عیسی آل‌کثیر هم یکی از خوب‌های پرسپولیس بود. در شبی که در ترکیب پرسپولیس دیگر خبری از زوج ترابی-علیپور نبود، یحیی گل‌محمدی به خرید جدید خود اعتماد کرد و عیسی آل‌کثیر را از همان ابتدای بازی در ترکیب 11‌نفره خود مقابل التعاون قرار داد؛ مهاجم‌ جدید سرخ‌پوشان تمام تلاش خود را به کار گرفت تا بتواند در همان بازی نخست قدرت‌نمایی کند. آل‌کثیر با دوندگی فراوان به خوبی حریف را تحت فشار و پرس قرار داد و چند موقعیت خوب را هم ایجاد کرد. او یک موقعیت عالی را هم برای وحید امیری ساخت که ضربه او به بغل دروازه التعاون برخورد کرد. چندین فرار تند‌ و تیز به‌سوی قلب دفاع التعاون نشان از آمادگی آل‌کثیر داشت و به کادرفنی پرسپولیس امیدواری داد که می‌تواند با مرور زمان و هماهنگی بیشتر در ترکیب پرسپولیس روزهای خوبی را در این تیم سپری کند. احسان پهلوان و سعید آقایی نیز در بازی مقابل التعاون جزو خوب‌های پرسپولیس بودند.
راه پرسپولیس برای صعود
پیش از این‌که دیدار پرسپولیس برابر التعاون که با 6 امتیاز صدرنشین گروه سوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بود، با سوت احمد الکاف آغاز شود، الدحیل با درخشش رامین رضاییان موفق به شکست الشارجه شده بود و این یعنی تیم قدرتمند قطری 6 امتیازی شد و در‌کنار التعاون قرار گرفت. حالا التعاون و الدحیل هر دو با 6 امتیاز به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را در اختیار دارند ولی این نماینده عربستان است که با تفاضل گل بهتر رتبه اول را در اختیار خود دارد و پرسپولیس با 4 امتیاز رتبه سوم گروه را به نام خود زده است. در هفته چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، بار دیگر مسابقات هفته سوم تکرار خواهدشد؛ پیروزی شاگردان یحیی گل‌محمدی در هفته چهارم می‌تواند این تیم را در بهترین حالت با 7 امتیاز به رتبه اول (درصورت شکست الدحیل مقابل شارجه) و در بدترین حالت به رتبه دوم (در صورت پیروزی الدحیل برابر شارجه) برساند و معادلات صعود از گروه سوم را در شرایطی به 2 هفته پایانی بکشاند که سرنوشت صعود در دستان خود پرسپولیسی‌ها قرار خواهد گرفت.‌ البته سناریوهای دیگری نیز مطرح است که می‌تواند منجر به افزایش اختلاف پرسپولیس با الدحیل و التعاون شود؛ نظیر شکست برابر نماینده عربستان و پیروزی دوباره الدحیل برابر الشارجه، که در این صورت کار پرسپولیس برای صعود سخت خواهد شد. چرا‌که شکست برابر نماینده عربستان و حتی تساوی، می‌تواند سرنوشت گروه را از دست پرسپولیس خارج کند و کار در 2 هفته پایانی با توجه به شکست در بازی رفت برابر الدحیل، به اما و اگر بکشد. پس بهترین راه همان دبل التعاون است و بس.‌

http://www.banounews.ir/fa/News/404629/نگاهی-به-برد-شیرین-پرسپولیس-مقابل-التعاون
بستن   چاپ