آریا بانو
سپاهان جمعه فرصت جبران دارد
پنجشنبه 27 شهريور 1399 - 10:02:50
آریا بانو - ایران ورزشی / سپاهان با سرمربیگری محرم نویدکیا امیدوار به روزهای خوب شد. این تیم نه‌تنها بازیکنان اصلی و کلیدی‌اش را از دست نداده، بلکه چند بازیکن خیلی خوب هم به خدمت گرفت تا برای فصل آینده به بهترین شکل ممکن آماده شود.
البته قبل از اینکه سپاهان بخواهد برای مسابقات لیگ بیستم مهیا شود، باید در لیگ قهرمانان آسیا مقابل حریفان خود قرار بگیرد. سپاهان که تمرینات چندانی با محرم نویدکیا نداشت، در اولین بازی از هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل النصر عربستان قرار گرفت.
این تیم بازی پایاپای و خوبی به نمایش گذاشت اما در همان دقایق ابتدایی بازی یک گل خورد. بعد از آن، سپاهان خیلی تلاش کرد گل بزند و حداقل بازی را به تساوی بکشاند اما در دقیقه 48 هم عبدالرزاق حمدالله گل دوم تیمش را زد تا شرایط برای زردپوشان ایرانی سخت‌تر شود. با این وجود سپاهان بعد از این گل ناامید نشد و بازی خیلی خوبی انجام داد؛ یک بازی کاملاً برتر که شاید اگر از ابتدا آن را انجام می‌داد می‌توانست برنده باشد. به هر حال این بازی برتر به کمک سپاهان نیامد تا شاگردان محرم نویدکیا مقابل النصر عربستان بازنده باشند.
مجتبی توتونی، مربی سپاهان که به‌دلیل داشتن مدرک A آسیا به‌عنوان سرمربی شناخته می‌شود درباره شکست مقابل النصر می‌گوید: «ما در لیگ قهرمانان آسیا بازی می‌کنیم. چیزی که مهم بود اینکه ما از عملکرد بازیکنان راضی بودیم. بازی پایاپای و برابری داشتیم. بازیکنان تا حد زیادی خواسته‌های ما را برآورده کردند، مخصوصاً در نیمه دوم که شرایط بهتر و موقعیت‌های بیشتری برای گلزنی داشتیم. این فوتبال است و امکان دارد بعضی روزها روز شما نباشد. مدت زمان کوتاهی است که کادر جدید با بازیکنان کار می‌کند. ما سعی کردیم روش و نوع بازی سپاهان را تغییر بدهیم و می‌دانیم این نیاز به زمان دارد و باید با صبر و حوصله باشیم. در مدت زمان محدودی که با تیم بودیم از عملکرد بازیکنان راضی هستیم.»
البته این برتر بودن فقط از نگاه توتونی نبوده و حتی رسول کربکندی، کارشناس فوتبال معتقد است سپاهان در مقابل النصر عربستان بازی خوبی ارائه کرده: «سپاهان در این بازی بخصوص نیم‌ساعت آخر فشار زیادی را ایجاد کرد اما روی اشتباهات فردی دروازه‌اش باز شد. روی گل اول به‌خاطر عدم پوشش خوب در ارسال، گل خوردند. در ارتفاع کم توپ از سر مدافع رد شد و کاپیتان آنها گل زد. روی گل دوم هم به‌خاطر یک تصادف و اشتباه مدافع در دفع که توپ را به حریف زد، دروازه سپاهان باز شد. مدافعان سپاهان درست است که پرتعداد دفاع می‌کردند اما اشتباهاتی داشتند که منجر به شکست شد.
در مجموع سپاهان بخصوص در نیمه دوم عملکرد خوبی داشت و نتیجه نباید اینطور رقم می‌خورد. تمام نفرات این تیم باانگیزه بودند و تلاش می‌کردند. به‌عنوان مثال امید نورافکن و محمد محبی اثرگذاری زیادی داشتند. این دو در سمت چپ حریف را خیلی اذیت کردند و فشار زیادی آوردند. موقعیت‌هایی هم ایجاد کردند که به هر حال منجر به گل نشد. در کل اشتباهات فردی و بدشانسی باعث باخت سپاهان شد.»
سپاهان اگرچه شکست خورد اما به‌خاطر داشتن 3 امتیاز از بازی‌های قبلی خود، همچنان شانس صعود دارد و می‌تواند امیدش را بالاتر ببرد. زردپوشان ایرانی در صورتی که بتوانند فردا (جمعه) مقابل النصر عربستان به پیروزی برسند یا حتی یک امتیاز کسب کنند، شانس خوبی برای صعود خواهند داشت. توتونی درباره بازی برگشت مقابل النصر که فردا انجام می‌شود و تغییرات احتمالی تیمش توضیح می‌دهد: «هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. باید این بازی را تحلیل کنیم و ببینیم مشکلات ما کجا بوده تا خودمان را برای بازی بعدی آماده کنیم. امیدواریم بازی بهتری ارائه بدهیم.
بازیکنان اصلی و ذخیره در تیم تفاوت زیادی با هم ندارند و سپاهان مجموعه‌ای از بازیکنان باکیفیت را در اختیار دارد. خواهیم دید که برای بازی بعدی تغییراتی داریم یا نه.» حالا باید منتظر ماند و دید در بازی برگشت چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد. سپاهان برای بازی برگشت می‌تواند از شایان مصلح و محمدرضا حسینی هم که به‌تازگی به تیم ملحق شده‌اند، استفاده کند. باید دید شاگردان محرم نویدکیا در دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا چه نتایجی کسب می‌کنند و آیا می‌توانند امیدوار به صعود باشند یا نه؟

http://www.banounews.ir/fa/News/404627/سپاهان-جمعه-فرصت-جبران-دارد
بستن   چاپ