آریا بانو
تفتیان: با دست خالی نمی‌‌توان به جنگ یک ارتش مسلح رفت
پنجشنبه 27 شهريور 1399 - 08:39:44
آریا بانو - آخرین خبر / سریع‌ترین مرد ایران بار دیگر از فدراسیون دوومیدانی انتقاد کرد. حسن تفتیان، مرد المپیکی دوومیدانی این بار مدعی شد فدراسیون قصد تخریبش را دارد. او در حالی از عدم موافقت فدراسیون با کلیه برنامه‌ها و اردوهای داخلی و خارجی‌اش حرف می‌زند که حالا این ذهنیت برایش شکل گرفته که شاید فدراسیون اصلا ورودی المپیکش را قبول ندارد! تمام این مسائل دست به دست هم داده که دونده المپیکی ایران در مصاحبه با خراسان تاکید کند هیچ برنامه‌ای برای المپیک پیش رو ندارد. تفتیان که اخیرا اردوی یک ماهه‌ای هم در فرانسه داشت، با وجود نظر منتقدان، کم و کیف این اردو را خوب ارزیابی کرد.
از اردوی اخیرتان در فرانسه راضی بودید؟
بله. اردوی یک ماهه‌ای در فرانسه داشتم و البته باید تاکید کنم تمام هرینه‌های این اردو را شخصا پرداخت کردم تا زیر نظر مربی‌ام انتانون در فرانسه تمرین کنم. طی برگزاری این اردو، در 2 مسابقه در فرانسه شرکت کردم؛ یکی تور بین‌قاره‌ای بود که ورزشکاران مطرح هر رشته به این مسابقات دعوت شدند و از ایران هم من دعوت شده بودم که موفق شدم به فینال برسم. با توجه به وضعیت کرونا، قرنطینه خانگی 2 ماهه و قطع تمام تمرینات و دور بودن از مسابقات، نتایجی که در این مسابقات گرفتم برای خودم و مربی‌ام نتایج خوبی بود چون موضوع را فنی نگاه می‌کنیم.
شما در حالی این نتایج را به لحاظ فنی خوب ارزیابی می‌کنید که منتقدان نظر مخالفی دارند؛ ضمن این‌که به برگزاری اردوهای شما در فرانسه هم ایرادهایی وارد می‌دانند.
ببینید با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا، با افت رکورد 100متر در سراسر دنیا مواجه بودیم و طبیعتا من هم با رکورد اصلی خودم فاصله دارم. منتها دوستان و مخصوصا فدراسیون دوومیدانی به عنوان مرجع اخبار، تنها نتیجه اولین مسابقه من در اردوی فرانسه را؛ آن هم به شیوه‌ای بد رسانه‌ای کردند؛ مسابقه‌ای که اولین رقابت من در زمان شیوع کرونا و بعد از پشت سر گذاشتن آسیب‌دیدگی‌ام بود. این در حالی است که نتیجه دومین مسابقه‌ام در فرانسه که طی آن رکورد 10:30 را داشتم، رسانه‌ای نشد و با این شرایط مشهود است که دوستان چه اهدافی را دنبال می‌کنند.
منظورتان از اهداف مشهود دوستان چیست؟
متاسفانه فدراسیون دوومیدانی در این مقطع نه تنها نگاه حمایتی به من ندارد بلکه کاملا غرض‌ورزانه قصد تخریب مرا دارد؛ از مصاحبه‌هایی که مشاور فدراسیون انجام داده تا موافقت نکردن با هیچ‌یک از برنامه‌های آماده‌سازی‌ام برای المپیک! مسئولان فدراسیون حتی طوری برخورد می‌کنند که انگار ورودی المپیک‌ مرا هم قبول ندارند. حال آن‌که IOC تمام سهمیه‌های کسب‌شده را قبول دارد. متاسفانه 7 ماه است نه مربی دارم، نه اردو و نه حتی کوچکترین حمایتی. حتی درخواست یک رکوردگیری در تهران داشتم که فدراسیون با آن هم موافقت نکرد. بنابراین مجبورم صفر تا 100 کارهایم را خودم انجام دهم. طی این مدت هیچ تماسی از فدراسیون نداشتم که حتی بپرسند چه برنامه‌های تمرینی دارم. با این حال خودم برنامه‌هایم تا اردیبهشت‌ماه به سرپرست فدراسیون اعلام کردم که متاسفانه با هیچ یک از اردوهایم، چه داخلی و چه خارجی موافقت نکردند. حتی با قرارداد مربی‌ام هم موافقت نکردند؛ به همین خاطر من برای برگزاری اردوی اخیرم در فرانسه، قرارداد یک ماهه به صورت شخصی با مربی‌ام آقای انتانون منعقد کردم. مسئولان فدراسیون تنها کاری که کردند این بود که گفتند باید چندین ماه صبر کنی تا برنامه‌هایت از لحاظ فنی تایید شود؛ ضمن این‌که تاکید داشتند باید در رکوردگیری شرکت کنم و رکورد بزنم. دست آخر هم گفتند ما پول نداریم و تمام! البته موضوع برگزاری اردوها و مسابقاتی که باید در آن شرکت می‌کردم را با کمیته ملی المپیک هم مطرح کردم ولی جوابی نگرفتم و تا این لحظه هیچ قولی هم برای پرداخت هزینه‌هایم به من داده نشده.
با این شرایط هدفگذاری‌تان برای حضور در المپیک پیش رو چیست؟
اردویم در فرانسه تمام شده و برنامه‌ دیگری ندارم. من سال گذشته هم با هزینه شخصی به اردوی فرانسه رفتم و ورودی المپیک را کسب کردم. البته با حمایت صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک بخشی از هزینه‌هایم بعد یک سال از سوی این کمیته پرداخت شد به همین خاطر از رئیس کمیته ملی المپیک تشکر می‌کنم. اما سوالم این است که چرا باید یک ورزشکار المپیکی ارودوهایش را به صورت شخصی برگزار کند؟ پس فدراسیون چه‌کاره است؟ من همیشه فقط و فقط از فدراسیون توقع حمایت ورزشی داشتم. درخواستم تامین ابتدایی‌ترین امکانات مورد نیاز یک ‌ورزشکار المپیکی بوده؛ مثل داشتن مربی و اردو ولی همیشه با بدترین جواب‌ها مواجه شدم. در حال حاضر هم برای المپیک هیچ برنامه‌ای ندارم. فقط دوست دارم مردم بدانند من خیلی جنگیدم‌ ولی تنهایی و دست خالی نمی‌‌توان به جنگ یک ارتش مسلح رفت؛ آن هم در میدانی به بزرگی المپیک.

http://www.banounews.ir/fa/News/404574/تفتیان--با-دست-خالی-نمی‌‌توان-به-جنگ-یک-ارتش-مسلح-رفت
بستن   چاپ