آریا بانو
شایعه یا واقعیت/ دنیا در آستانه ورود به موج دوم کرونا و ایران در آستانه ورود به موج سوم است
پنجشنبه 27 شهریور 1399 - 6:22:38 AM
آریا بانو - شاید همانطور که چند ماه قبل ایران از اولین کشورهایی بود که وارد موج دوم همه گیری کرونا شد این بار هم اولین کشوری باشد که وارد موج سوم می‌شود.

به گزارش خبر فوری، افزایش مبتلایان و تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در ایران همه را نگران کرده است. این در حالی است که بسیاری از کشورهای دنیا هم درگیر این بیماری بوده و تعداد مبتلایان هر روز در حال بیشتر شدن است.
بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح 15 سپتامبر حدود 29 میلیون و 730 هزار و 66 نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 939 هزار و 192 نفر جان خود را از دست داده‌اند.
از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون 21 میلیون و 544 هزار و 716 نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.
کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش 38 هزار و 858 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 6 میلیون و 788 هزار و 148 نفر رسیده است. کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد.
بعد از هند، برزیل و روسیه و کلمبیا به عنوان کشورهایی با بیشترین مبتلا در این فهرست حضور دارند. جدول زیر کشورهای آسیب دیده از کرونا را در تاریخ 26 شهریور 1399 نشان می‌دهد:

آریا بانو

آمریکا در حال عبودر از پیک اول، اروپا در آستانه ورود به موج دوم
نمودار کرونایی نشان می‌دهد سیر کرونا در طول این دو ماه به شدت در حال افزایش است. با بررسی نمودار ابتلاهای روزانه مشخص می‌شود که کشورهای گرفتار عمدتا به 3 گروه تقسیم می‌شوند:
الف. کشورهایی که تازه وارد موج اول شده اند:
کشورهایی مانند هند و آرژانتین از جمله این کشورها هستند که هنوز در پیک اول بیماری قرار دارند و به اوج خود نرسیده اند.

آریا بانو

آریا بانو

ب. کشورهایی که موج اول را رد کرده اند:
کشورهایی مانند ایالات متحده و برزیل و روسیه از جمله این مناطق هستند. این کشورها از پیک کرونا رد شده و روند کاهشی یافته اند.

آریا بانو

آریا بانو

ج. کشورهایی که وارد موج دوم شده اند:
بیشتر کشورهای اروپایی در این دسته قرار دارند. ایتالیا، فرانسه و به خصوص اسپانیا در حال ورود به موج دوم هستند.

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو

این در حالی است که چندی پیش بسیاری از این کشورهای اروپایی هنوز وارد موج دوم نشده بودند. بررسی نمودار بیماری ایتالیا و اسپانیا در دو یا سه ماه قبل و اکنون به خوبی این قاعده را اثبات می‌کند(اینجا بخوانید). در حالیکه تا چندی قبل نمودار کرونا در اروا سقوطی بود بار دیگر شیب صعودی یافته است.
ایران روی موج سوم؟
با این نتیجه، به نظر می‌رسد که دنیا (به خصوص اروپا) در حال ورود به پیک دوم همه گیری کرونا است. این در حالی است که وضعیت ایران متفاوت است.
ایران خیلی زودتر از کشورهای دیگر وارد پیک دوم بیماری شد(اینجا بخوانید). با این حال، سیر بیماری در کشورمان بعد از مدتی طولانی و از سه هفته قبل شروع به پایین آمدن کرد. با آغاز تعطیلات عاشورا و تاسوعا و نیز بازگشایی مدارس اما مجددا روند بیماری افزایش یافت.
در تاریخ 31 اگوست، تعداد مبتلایان در ایران به 1642 نفر رسید. تعداد روزانه بیماران کرونایی در 4 سپتامبر به 2026 نفر، در 8 سپتامبر به 2302 نفر، در 11 سپتامبر به 2313 نفر و در تاریخ 15 سپتامبر به 2705 نفر رسید. این امر بسیاری را نگران کرده است که شاید همانطور که چند ماه قبل ایران از اولین کشورهایی بود که وارد موج دوم همه گیری کرونا شد این بار هم اولین کشوری باشد که وارد موج سوم می‌شود.

آریا بانو

با وجود این شواهد، قضاوت هنوز زود است. باید صبر کرد و دید در آینده چه اتفاقاتی افتاده و چه تغییراتی بر این نمودار اعمال می‌شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/404550/شایعه-یا-واقعیت--دنیا-در-آستانه-ورود-به-موج-دوم-کرونا-و-ایران-در-آستانه-ورود-به-موج-سوم-است
بستن   چاپ