آریا بانو
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران
مسابقه ای برای بازآفرینی حیات کارخانه سیمان ری
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 21:33:41
آریا بانو - شهر: کارخانه سیمان ری برای ساخت کالبد تهران و حتی ایران نقش بسزایی داشته است.

عبدالرضا گلپایگانی ، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در مراسم اختتامیه مسابقه ایده هایی برای انطباق کاربری و باز آفرینی کارخانه سیمان ری که در محل این کارخانه برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: شهرری از مراکز تمدن کهن ایران است و سابقه ای هشت هزار ساله دارد، این منطقه باز مانده تمدن ایران در طول تاریخ بوده است و در دوره اسلامی هم کتابت آثار ماندگار شیعه را دو دانشمند شیعه یعنی شیخ صدوق و شیخ کلینی انجام دادند که هردو از ری بودند .
او در ادامه گفت: در واقع مرکز جوشش و پاسداشت تمدن ایرانی اسلامی بوده است و امروز اگر تهران در جوار ری قرار دارد و پایتخت ایران است با استفاده از ریشه هشت هزار ساله ری بوده است.
گلپایگانی با اشاره به احیای کارخانه سیمان ری افزود: کارخانه سیمان ری برای ساخت کالبد تهران و حتی ایران نقش بسزایی داشته است و بسیاری از بناهای تهران سیمان شان را از این کارخانه تامین کردند و مسابقه‌ای که طراحی شد برای بازآفرینی حیات آن در دنیای امروز است که می‌تواند جنبه فرهنگی داشته باشد.
در پایان این مراسم که پیروز حناچی ، شهردار تهران، محسن هاشمی ، رئیس شورای شهر تهران، عباس آخوندی، وزیر پیشین راه و شهرسازی، کاوه حاج علی اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نیز حضور داشتند، جوایز برگزیدگان نیز اهدا شد.
برای مشاهده گزارش تصویری اینجا را کلیک کنید.
خبرنگار: اکبر بیاتی

http://www.banounews.ir/fa/News/404491/مسابقه-ای-برای-بازآفرینی-حیات-کارخانه-سیمان-ری
بستن   چاپ