آریا بانو
تاثیر چای سبز بر بیماری‌های قلبی و عروقی
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 22:37:39
آریا بانو - ایسنا / دکتر سعید کیانبخت ضمن اعلام این مطلب اطهار کرد: یکی از عوارض بیماری‌های قلبی و عروقی، کاردیومیوپاتی (cardiomyopathy) دیابتی نام دارد که در آن به علت نواقص و اختلالاتی که در عضله قلب بیماران دیابتی پیش می‌آید قلب قادر نیست کار خود را که به چرخش درآوردن خون در بدن است به طور مطلوب انجام دهد.
کیانبخت با اشاره به ماده‌ای که در چای سبز موجود است و یکی از وظایف آن محافظت از قلب به وسیله کاهش چربی خون است، افزود: مطالعات نشان داده ممکن است بیماری‌ها و مرگ و میر ناشی از کاردیومیوپاتی دیابتی و سایر عوارض دیابت را کاهش دهد و بنابراین چای سبز نیز ممکن است برای پیشگیری و درمان عوارض مذکور مفید باشد.
این عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی گفت: شواهد نشان می‌دهد که خوردن چای سبز (green tea)، به جای سیاه (black tea)، از بیماری کرونر قلب نیز پیشگیری می کند. در بیماری کرونر قلب یک یا تعداد بیشتری از شریان های کرونر که مسوول خون رسانی به قلب هستند بر اثر رسوب چربی (کلسترل و تری گلیسرید) در دیواره آن ها مسدود می شوند، در نتیجه خونرسانی به قلب مختل می شود که ممکن است منجر به سکته قلبی شود.
کیانبخت عنوان کرد: مطالعات نشان داده که چای سبز، غلظت خونی کلسترل تام و نوعی کلسترل مضر را کاهش می دهد، ولی تاثیری بر غلظت کلسترل مفید خون و تری گلیسرید ندارد.
بنا بر اعلام روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی وی با بیان این که تاثیر چای سبز بر غلظت چربی‌های خون با افزایش مدت مصرف آن بیشتر می‌شود گفت: خوردن چای سبز بی ضرر است ولی مصرف مقادیر زیاد آن بخصوص در زنان باردار ممکن است موجب کمبود آهن و فولات بدن شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/404479/تاثیر-چای-سبز-بر-بیماری‌های-قلبی-و-عروقی
بستن   چاپ