آریا بانو
نویدکیا؛ جدیدترین قربانی‌ شکارچی‌های عرب
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 22:36:22
آریا بانو - ایرنا / تیم فوتبال سپاهان در شب درخشش عبدالرزاق حمدالله با 2 گل به النصر باخت تا بازهم یک مهاجم عرب‌زبان در لیگ قهرمانان آسیا حریف ایرانی‌اش را شکست دهد.
 دور رفت مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در حالی به اتمام رسید که شب گذشته(سه شنبه) تیم فوتبال سپاهان ایران با 2 گل به النصر عربستان باخت. هر 2 گل تیم عربستانی توسط عبدالرزاق حمدالله زده شد. مهاجم و کاپیتان تیم النصر همانطور که انتظار می‌رفت ستاره اصلی تیمش بود و بازهم موفق به گلزنی شد.
عبدالرزاق حمدالله 29 ساله و مراکشی در هفت بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان آسیا موفق به گلزنی شده و حالا در این فصل از مسابقات چهار گله شد. او در برابر هر سه تیم السد، العین و سپاهان موفق به گلزنی شده است. این مهاجم زهردار که لقب شکارچی را هم برایش در نظر گرفته‌اند محبوبیت ویژه‌ای نزد هواداران النصر دارد و انتظار می‌رفت که محرم نویدکیا تدابیر ویژه‌ای برای مهارش داشته باشد اما او با جای‌گیری عالی، فرصت طلبی فراوان و استفاده از اشتباهات عزت‌الله‌ پورقاز که به تازگی از بند مصدومیت رها شده توانست زهرش را 2 بار بریزد.
حمدالله حالا در کنار بغداد بونجاح الجزایری، عمر السومه سوریه‌ای و عمر خریبین سوریه‌ای به یک مهاجم عرب زبان دیگر تبدیل شد که راه گل زدن به تیم‌های ایرانی را یاد گرفته است. سومه در لباس الاهلی عربستان، خریبین در لباس الهلال عربستان و بونجاح در پیراهن السد قطر موفق شده‌اند بارها دروازه نمایندگان ایران را باز کنند.
حمدالله فوتبال خود را از تیم المپیک سافی در مراکش شروع کرد. سپس به نروژ رفت و برای آلِسوند به میدان رفت. عملکردش آنقدر خوب بود که در سال 2014 به چین ترانسفر شد و برای تیم گوانژچو یک فصل توپ زد و در 39 بازی 26 گل به ثمر رساند. این بازیکن مراکشی از سال 2015 تصمیم گرفت به غرب آسیا بیاید. او ابتدا 2 سال برای الجیش قطر و سپس یک فصل برای الریان بازی کرد. حمدالله در حدود 65 مسابقه موفق به زدن 57 گل شد تا با انتقالی پرسروصدا در سال 2018 به النصر عربستان بیاید.
حالا او 2 فصل است که در این تیم عربستانی خوش می‌درخشد. به آنها کمک کرد فاتح لیگ عربستان شوند و خودش هم برای 2 فصل عنوان بهترین گلزن را از آن خودش کرد. هواداران النصر به او لقب "سوارز آسیا" را داده‌اند. حمدالله پیش از این در قطر هم آقای گل شده بود و جایزه بهترین بازیکن فصل عربستان و بهترین بازیکن عرب در مراسم گلوب ساکر اواردز را به چنگ آورده بود تا نشان دهد شکارچی عناوین نیز هست.
حال باید دید محرم نویدکیا در بازی برگشت چگونه از پس آقای گل فعلی مسابقات برمی‌آید.

http://www.banounews.ir/fa/News/404470/نویدکیا؛-جدیدترین-قربانی‌-شکارچی‌های-عرب
بستن   چاپ