آریا بانو
توزیع 12 میلیون دوز واکسن آنفولوآنزا در کشور
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 22:14:03
آریا بانو - تابناک / معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: امسال دو و نیم میلیون دوز واکسن آنفلوانزا در بخش بهداشت و 10 تا 12 میلیون دوز در داروخانه‌ها توزیع خواهیم کرد. 
سیما سادات لاری ظهر امروز در گفت‌گو با خبرنگاران بابیان اینکه، متأسفانه روند نزولی ابتلا از نیمه شهریور متوقف و با شیب ملایمی در حال افزایش است، اظهار کرد: امیدواریم امسال با کمترین آمار ابتلا به آنفولانزا مواجه باشیم.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، با اشاره به استفاده از ماسک و رعایت بهداشت بیشتر از سال‌های گذشته، تصریح کرد: امسال دو و نیم میلیون دوز واکسن آنفلوانزا در بخش بهداشت و 10 تا 12 میلیون دوز در داروخانه‌ها توزیع خواهیم کرد.
وی، با اشاره به جمعیت 50 هزارنفری سالمندان و 300 هزارنفری خانم‌های باردار یادآور شد: خانم‌های باردار، افراد مستقر در خانه سالمندان، بهزیستی و مشاغل پرخطر واکسن رایگان دریافت خواهند کرد.
لاری با تأکید بر استفاده این واکسن برای افراد پرخطر هر خانواده مانند زیر شش و بالای 60 سال، خانم‌های باردار، افراد با بیماری زمینه‌ای، سرطان و شیمی‌درمانی، گفت: افراد می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی واکسن آنفلوانزا را باقیمت کمتر از 50 هزار تومان از داروخانه خریداری کنند.
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: تهیه واکسن برای همه امکان‌پذیر نیست اما در صورت بالا بودن تعداد متقاضیان با ارز غیردولتی هم واکسن وارد خواهد شد.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ، در پایان با اشاره به 41 پروژه نیمه‌تمام خوابگاه دانشجویی تصریح کرد: قصد داریم تا 17 پروژه خوابگاهی را با رایزنی‌های صورت گرفته به پایان برسانیم که با این کار اسکان 10 هزار دانشجو فراهم خواهد شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/404435/توزیع-12-میلیون-دوز-واکسن-آنفولوآنزا-در-کشور
بستن   چاپ