آریا بانو
استاندار تهران:
لزوم توسعه فضاهای ورزشی مدارس/ضرورت همکاری دستگاه های استان برای اجرای طرح کوچ
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 19:10:49
آریا بانو - به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به ضرورت حفظ سلامت آحاد جامعه، اظهار داشت: بر اساس اعتقاد دانشمندان عوامل ارثی و محیطی بر هم زننده سلامت افراد است هر چه عوامل ارثی قوی باشد، اما اگر عوامل محیطی مدیریت شود می توان اثرات عوامل ارثی را کاهش داد.
وی افزود: در غربالگری ژنتیکی ازدواج نیز زمینه کاهش معلولیت زایی فراهم شده است، به علاوه ناراحتی های گوارشی نیز با تغذیه صحیح مهار می شود.
وی ادامه داد: 56 درصد مرگ و میرها در استان تهران ناشی از بیماری های قلبی و عروقی است که با تحرک و ورزش قابل مدیریت است، 20 درصد مربوط به سوانح و حوادث، 10 درصد ناشی از سرطان ها، 10 درصد مربوط به بیماری های تنفسی و سایر عوامل نیز 4 درصد را به خود اختصاص می هد.
وی تاکید کرد: به منظور کنترل وزن دانش آموزان در قالب طرح کوچ به عنوان اقدام فرابخشی ضروری است که همه دستگاه ها همکاری و هم افزایی لازم را به عمل آورند.
بندپی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به ضرورت کنترل وزن در میان دانش آموزان، گفت: توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی جهت کاهش میزان استفاده از سرویس های مدارس و توسعه فضاهای ورزشی باید مدنظر قرار گیرد.
وی افزود: ساخت ورزشگاه خوب است منتها باید زمینه توسعه امکانات ورزش های همگانی و امکان دسترسی عمومی به وسایل ورزشی فراهم شود به علاوه صداو سیما نیز در زمینه تبلیغ کالاهای مضر از جمله چیپس و پفک و غیره باید رویکرد جدیدی اتخاذ کند چراکه چنین تبلیغاتی ممنوع است.
استاندار تهران تاکید کرد: در مدارس استان تهران وسایل ورزشی بایستی توسعه پیدا کند و بخشی از کمک های مومنانه نیز به اقلام ورزشی اختصاص یابد تا زمینه ارتقا فعالیت های ورزشی در میان دانش آموزان فراهم شود.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/404375/لزوم-توسعه-فضاهای-ورزشی-مدارس-ضرورت-همکاری-دستگاه-های-استان-برای-اجرای-طرح-کوچ
بستن   چاپ