آریا بانو
استخدام 2000 نیروی جدید در اورژانس کشور
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 20:34:58
آریا بانو - ایرنا / وزیر بهداشت با بیان اینکه در طول سال 1398 بیش از 4.5 میلیون ماموریت در اورژانس کشور انجام شده است، گفت: همچنین قرار است 2000 نیروی جدید را در اورژانس کشور استخدام کنیم.
به گزارش روز چهارشنبه وزارت بهداشت، سعید نمکی در آیین بهره برداری و آغاز به ساخت پروژه‌های جدید اورژانس در شیراز و اراک که شامل افتتاح دومین پایگاه ریلی اورژانس کشور در شیراز و آغاز به ساخت ١٠ پایگاه خیرساز اورژانس در اراک است، افزود: از روز نخست که به وزارت بهداشت آمدم، همواره یکی از نگرانی‌هایم این بود که ما نیازمند پرسنل زن و بانوان در اورژانس کشور هستیم. گرچه همه برادران عزیزمان در اورژانس کشور تاکنون دل‌سوزانه به بانوان آسیب دیده خدمت رسانی کرده‌اند، اما برای این‌که خدمت‌ رسانی به بانوان راحت‌تر باشد، بحث به کارگیری بانوان در اورژانس کشور مطرح شد که 10 پایگاه در تهران و برخی شهرستان‌ها در این زمینه اختصاص داده شد.
وی ادامه داد: همکارانم در اورژانس کشور که با صداقت، دقت و ایثارگری از دوران دفاع مقدس تا صحنه‌های پرملال مانند سیل، زلزله، حوادث جاده‌ای، مدیریت کرونا حضور دارند، یکی از پیش قراولان خدمتگزاری به مردم بودند. بنده به عنوان برادر کوچک و به عنوان وزیر بهداشت زانو می‌زنم و دست همه این عزیزان را می‌بوسم و از خداوند برای همه آنها آرزوی توفیق و سربلندی دارم.
تاسیس پایگاه ریلی اورژانس
وزیر بهداشت بیان کرد: تاسیس پایگاه ریلی اورژانس، اقدام بسیار اساسی و مهمی برای کاهش اضطراب افرادی است که با قطار و از طریق شبکه ریلی سفر می‌کنند. همچنین منجر به افزایش ضریب رسیدگی به سوانح و سرعت عمل در خدمت رسانی می‌شود.
اورژانس خط اول رسیدگی به مصدومان است
نمکی گفت: اورژانس کشور همواره به عنوان اولین خط دفاع ما و اولین مرحله رسیدگی به مصدومان، سانحه دیدگان و نیازمندان اورژانسی بهداشت و درمان کشور در صحنه‌ها حضور دارد. در سال 98 پاسخگوی بیش از 18 میلیون تلفن در اورژانس کشور بودیم. همچنین همکاران ما در اورژانس کشور بیش از 4.5 میلیون ماموریت انجام دادند. در سیلاب‌ها و زلزله سال گذشته و اتفاقات دیگری مانند اربعین خدمت رسانی کردند. در اربعین نیروهای اورژانس کشور 3.5 میلیون زائر را در پایگاه‌های مختلفی که بر سر راه زوار بود، مدیریت کردند و امسال ما داغ این عدم مسافرت را بر دل‌های‌مان داریم. امیدوارم با دعای دوستداران عشاق حضرت امام حسین (ع) بتوانیم به زودی بر بیماری کووید 19 فائق آییم و و سال دیگر اربعین را با پای پیاده راهی کربلا شویم.
افزایش آمبولانس‌های اورژانس
وزیر بهداشت اظهار کرد: همکاران ما در اورژانس کشور توانستند بیش از 96 هزار مورد بیمار قلبی را از طریق کد 247 و بیش از 26 هزار مورد سکته مغزی را در دقایق اولیه از مرگ حتمی نجات دهند. اتفاقی که افتاد این بود که خوشبختانه تعداد آمبولانس‌های ما از 2400 آمبولانس به 5700 آمبولانس افزایش یافت. همچنین تعداد بالگردهای ما که هفت پایگاه اورژانس هوایی بود، به 45 پایگاه افزایش پیدا کرد. همچنین قرار است 2000 نیروی جدید را به زودی در اورژانس کشور استخدام کنیم.
راه اندازی آمبولانس‌های دریایی
وی بیان کرد: یکی از اقدامات زیبایی که سال گذشته اتفاق افتاد، آمبولانس‌های دریایی بود که برای ساکنان جزایر خلیج همیشه فارس به کار آمد و امسال هم در راه ‌اندازی اورژانس ریلی اقدام شد که عید غدیر اولین مورد آن را در استان زنجان راه ‌اندازی کردیم و امروز دومین مورد آن را در استان فارس افتتاح کردیم. در عین حال تا پایان سال موارد متعددی از اورژانس ریلی را افتتاح می‌کنیم که این حرکت زنجیره خدمت ‌رسانی اورژانس را در کشور تکمیل می‌کند که به صورت زمینی، هوایی، دریایی و ریلی باشد.

http://www.banounews.ir/fa/News/404361/استخدام-2000-نیروی-جدید-در-اورژانس-کشور
بستن   چاپ