آریا بانو
ابتکار: حضور زنان در دایره مدیران دولتی افزایش یافته است
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 14:53:30
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - تهران- معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در پیام توئیتری خود از ارائه گزارشی به هیات دولت خبر داد که بر اساس آن در دولت دوازدهم هشت هزار زن شایسته به دایره تصمیم سازی وارد شده و 96 زن در تراز معاون وزیر فعالیت می‌کنند.

معصومه ابتکار روز چهارشنبه در حساب توئیتری خود به ارائه گزارش به هیات دولت اشاره کرد و درباره آن نوشت: امروز گزارش میزان تحقق هدف 30 درصد در انتصاب مدیران زن شایسته را در هیات دولت ارائه دادم.
وی توضیح داد: با تلاش و برنامه ریزی تعداد زنان در پست های مدیریتی از 12.7 درصد در سال 96 به 22.6 درصد در سال 99 رسیده است.
معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: طی دولت دوازدهم iهشت هزار زن شایسته به دایره تصمیم سازی وارد شدند و امروز 96 زن در تراز معاون وزیر فعالیت می‌کنند.

آریا بانو


یکی از وعده‌های دولت تدبیر و امید، استفاده از زنان کارآمد در سطوح مدیریتی بود. حسن روحانی رئیس جمهوری در ابتدای دولت دوازدهم، در ابلاغی به معاونت امور زنان دستور داد 30 درصد از مناصب رده‌های مدیریتی در اختیار بانوان قرار گیرد.
در تصویب‌نامه شورای عالی اداری که به امضای روحانی رسیده، خطاب به وزارتخانه‌ها، موسسه‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی آمده است: «شورای عالی اداری به‌ پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور با هدف بهره‌گیری از توانمندی‌های زنان و جوانان مستعد کشور برای تصدی پست‌های مدیریت حرفه‌ای و افزایش سهم و نقش آنان در مدیریت اجرایی کشور، ‌دستورالعمل اجرایی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای را اصلاح و تصویب کرد.
براساس تبصره دو الحاقی به ماده پنج این مصوبه تا پایان برنامه ششم توسعه نسبت مدیران زن در پست‌های مدیریتی به 30 درصد افزایش یابد. سهم هر یک از دستگاه‌های اجرایی برای انتصاب مدیران زن با در نظر گرفتن شرایط و ویژگی‌های هر دستگاه، توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و با هماهنگی دستگاه اجرایی ذی‌ربط تعیین و ابلاغ خواهد شد.
برچسب‌ها
معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده معصومه ابتکار بانوان دولت دوازدهم
پروندهٔ خبری
وعده‌هایی که تحقق یافت

http://www.banounews.ir/fa/News/404265/ابتکار--حضور-زنان-در-دایره-مدیران-دولتی-افزایش-یافته-است
بستن   چاپ