آریا بانو
آیا بهترین مدل های کابینت آشپزخانه 2020 رو می شناسید؟
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 18:47:52
آریا بانو - ستاره / در گذشته افراد آشپزخانه‌ها را در محل‌هایی خارج از دیدرس و دور از اتاق نشیمن، در انتهای حیاط تعبیه می‌کردند و ترجیح می‌دادند وسایل و لوازمی که برای آشپزی بکار می‌رفت در جلوی نظرشان نباشد، اما با گذشت زمان، آشپزخانه‌ها حضور چشم‌گیرتری در دکوراسیون خانه پیدا کردند و وسایل و لوازم درون آشپزخانه، حتی بیش از سایر قسمت‌های منزل دارای اهمیت شد.
آشپزخانه‌های امروزی دیگر تنها محلی برای پخت و پز نیستند؛ بلکه تبدیل به یک مکان ویژه، برای صرف غذا و نوشیدنی و حتی گفت‌وگوهای خانوادگی شده‌ است و چندان دور از منطق نیست که به آشپزخانه قلب خانه اطلاق می‌شود. آنچه یک آشپزخانه را مفید و سودمند می‌سازد و به آن نظم و سامان می‌بخشد، کابینت آشپزخانه است که اگر درست و متناسب انتخاب شود، می‌تواند جلوه‌ای زیبا و منحصربفرد به خانه و آشپزخانه‌ی شما ببخشد.
بهترین مدل کابینت آشپزخانه
کابینت آشپزخانه باید با مدل و سبک دکوراسیون منزل، ست و هماهنگ باشد و با چیدمان آن، هم‌خوانی داشته باشد؛ هر گونه ناهماهنگی و عدم توازن در اجزای دکوراسیون منزل، باعث زشتی و بد قوارگی ظاهر منزل خواهد شد حتی اگر از وسایل و لوازم لوکس و ویژه‌ای استفاده شده باشد؛ در واقع، آنچه باعث زیبایی و آراستگی یک خانه به عنوان یک کل واحد می‌شود، هماهنگی بین اجزا و جزئیات است.
به عنوان مثال، اگر از کابینت‌های مدرن مانند کابینت ام‌دی‌اف یا کابینت هایگلاس استفاده می‌کنید، باید وسایل و لوازم منزل‌تان نیز به سبک مدرن، طراحی و دیزاین شده باشند. بر عکس این حالت نیز صادق است؛ به این معنی که، اگر از وسایل و لوازم کلاسیک و سنتی استفاده می‌کنید، الزاما باید در طراحی آشپزخانه نیز از کابینت کلاسیک مانند کابینت ممبران استفاده نمایید.
کابینت مدرن و کابینت کلاسیک ، چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟
کابینت مدرن و کابینت کلاسیک ، دو نقطه‌ی مقابل یکدیگرند و از نظر ظاهری، تفاوت‌های آشکاری با همدیگر دارند. کابینت مدرن ، ظاهری بسیار ساده دارد و در بدنه‌ و نمای آن، هیچ‌گونه طراحی و کنده‌کاری دیده نمی‌شود. کابینت‌های مدرن معمولا کشیده‌ هستند و تا نزدیک سقف امتداد دارند. طراحان ترجیح می‌دهند کابینت‌های مدرن را در رنگ‌های روشن و خنثی مانند سفید، خاکستری، بژ، شیری و به طور کلی رنگ‌های روشن و براق طراحی کنند. از مشهورترین نمونه‌های کابینت مدرن ، می‌توان به کابینت ام‌دی‌اف و کابینت هایگلاس اشاره کرد.
کابینت ام‌دی‌اف که به کابینت اقتصادی مشهور است، ساخت و نصب بسیار آسانی دارد و از تنوع طرح و رنگ بسیار بالایی نسبت به سایر انواع کابینت برخوردار است. این کابینت، مقاومت نسبتا خوبی دارد و یک متریال مقرون به صرفه و البته شیک و زیبا به حساب می‌آید.

آریا بانو

کابینت هایگلاس ، از محبوب‌ترین و زیباترین نمونه‌های کابینت مدرن به حساب می‌آید. کابینت هایگلاس به دلیل ظاهر براق، شفاف و درخشنده‌ای که دارد، نور را به طور کامل بازتاب می‌دهد و رنگ‌های روشن آن، از عالی‌ترین مدل‌های کابینت برای آشپزخانه‌های کوچک و مینمیال به حساب می‌آید.
همانقدر که کابینت‌های مدرن ساده هستند، کابینت‌های سبک کلاسیک ظاهری طراحی شده و بسیار شلوغ دارند. انواع کنده‌کاری‌ها و حکاکی‌های ریز و درشت بسته به طرح‌های کابینت کلاسیک، بر روی بدنه و درب‌ها و ستون‌های این سبک از کابینت دیده می‌شود و روی هم رفته، به آن ظاهری اشرافی و مجلل می‌بخشد.در صورتی که شما بر روی کابینت هایگلاس اصلا همچین چیزی را مشاهده نمیکنید
پرواضح است کابینت کلاسیک به دلیل ظاهر شلوغ و پر زرق و برق‌اش، برای آشپزخانه‌های بزرگ و پرنور مناسب‌تر است و نباید از آن در یک محیط کوچک و مینیمال استفاده نمود، زیرا باعث شلوغی و ازدحام فضا و کوچک‌تر دیده شدن آشپزخانه می‌شود. انواع کابینت‌ آشپزخانه کلاسیک ، بیشتر در رنگ‌های سنگین و موقر مانند سفید، مشکی، سبز تیره، شیری، سفید و طلایی، قهوه‌ای و رنگ‌هایی ازین دست دیده می‌شوند و نمی‌توان کابینت‌های سبک کلاسیک را با رنگ‌های خاص مانند قرمز یا زرد طراحی کرد.
عالی‌ترین و بهترین نمونه‌ی کابینت کلاسیک، کابینت تمام چوب است که انواع طرح‌ها و منبت‌ها به صورت کاملا دست‌ساز بر روی چوب طبیعی ایجاد می‌شود. ساخت کابینت‌های کلاسیک تمام چوب، به تخصص و مهارت بسیار بالایی نیاز دارد و طراحی و ساخت و نصب آن‌ها زمان‌بر است.
امروزه به لطف تکنولوژی و وجود دستگاه‌های مدرن و پیشرفته‌ای به نام ماشین cnc ، می‌توان ظاهر کابینت‌های کلاسیک تمام چوب را با همان کنده‌کاری‌ها و طرح‌های منبت، بر روی ام‌دی‌اف خام ایجاد نمود و سپس با روکش‌های مختلفی از جمله pvc ( که متریالی بسیار مقاوم و ضد آب است ) آن را پوشش داد. این مدل کابینت، که به کابینت ممبران یا وکیوم مشهور است، یکی از انواع رایج و پرفروش کابینت کلاسیک است که قیمت تمام‌ شده‌ی آن نسبتا پایین بوده و می‌تواند با بودجه‌ی متوسط سازگار باشد.

آریا بانو

سخن پایانی
امروزه متریال مختلف با قابلیت‌های بسیار متفاوت، به عنوان کابینت آشپزخانه طراحی و ساخته می‌شود که می‌تواند متناسب با نیاز کاربری و سبک دکوراسیون منزل، برای افراد مختلف مناسب باشد. آنچه که در انتخاب کابینت اهمیت دارد، هم‌خوانی و هماهنگی آن با سبک دکوراسیون منزل و البته طراحی اصولی و قاعده‌مند آن بر اساس قواعد مهندسی روز است تا بتواند بستری منظم را در اختیار شما قرار دهد.

http://www.banounews.ir/fa/News/404218/آیا-بهترین-مدل-های-کابینت-آشپزخانه-2020-رو-می-شناسید؟
بستن   چاپ