آریا بانو
استاندار زنجان:
زنان زنجانی نسبت به مردان به زندگی امیدوارترند
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 13:54:19
ایسنا - زنان
آریا بانو - ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: زنان زنجانی نسبت به مردان به زندگی امیدوارترند.

فتح‌الله حقیقی صبح امروز (26 شهریورماه) در شورای جمعیت استان زنجان، با تاکید بر لزوم جامع بودن آمارهای ارائه‌ شده در جلسات، اظهار کرد: یکی از وظایف مدیران در جلسات این است که باید شاخص‌های کیفی را کمی‌سازی و قابل بیان کنند تا بتوان وضعیت موجود در جامعه را به اطلاع عموم رساند.
وی افزود: استفاده از آمار در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی همواره جایگاه بالایی دارد، به همین دلیل نباید در آمارهایی که توسط دستگاه‌های مختلف از یک موضوع ارائه می‌شود، تناقضی وجود داشته باشد و وجود این تناقض به دلیل یکسان نبودن تعاریف ارائه شده برای شاخص‌ها است.
این مسئول با بیان اینکه باید از آمار احصا شده به درستی استفاده کرد، ادامه داد: یکی از مصادیق استفاده درست از آمارها، ارائه نکردن گزارش‌های آماری موازی است، زیرا یکسان شدن آمارها سبب کاهش خطاهای مدیریتی می‌شود و انتظار می‌رود سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان بر اساس وظیفه‌ای که دارد، بانک جامع آماری و GIS را ایجاد کرده و امکان دسترسی همه مدیران را به آن فراهم کند.
استاندار زنجان، آمار را مبنای تصمیم‌گیری صحیح دانست و تصریح کرد: باید توجه کرد که مدیران بدون آمار صحیح نمی‌توانند تصمیمات صحیحی اتخاذ کنند و نتیجه تصمیم‌گیری نادرست چه در کوتاه‌مدت و چه در بلندمدت تاثیر خود را در جامعه و زندگی مردم نشان خواهد داد. در ایجاد بانک آماری میتوان از اداره‌کل ثبت‌احوال به عنوان بانک جامع جمعیتی استفاده کرد.
حقیقی با اشاره به اینکه گفتمان مدیریتی استان، باید شاخص‌محور باشد که شاخص ضریبی از پارامترها است، یادآور شد: در حال حاضر استان در بهترین وضعیت پنجره جمعیتی خود قرار دارد و اگر استفاده درستی از موقعیت و جمعیت در سن کار استا نشود، در 20 سال آینده استان زنجان در بدترین وضعیت پنجره جمعیتی خود قرار خواهد گرفت.
نماینده عالی دولت در استان عنوان کرد: امید به زندگی در استان زنجان نسبت به کشور وضعیت بهتری دارد که این مهم در زنان بیش از مردان است ؛یعنی زنان زنجانی امید به زندگی بیشتری نسبت به مردان دارند؛ همچنین این استان در شاخص مرگ و میر نوزادان، سن باروری، نرخ ازدواج و طلاق وضعیت مطلوبی نسبت به کشور دارد.
این مسئول، خواستار همکاری همه دستگاه‌های استان در تدوین سند جمعیتی استان شد و گفت: مشکلات مربوط به جمعیت استان باید مورد مطالعه قرار گیرد و اداره فرهنگی و اجتماعی استانداری زنجان نیز باید طرح موردنظر را برای تصویب و دریافت بودجه به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان معرفی کند. همچنین باید توجه داشت که مشکلات در هر شهرستان متفاوت‌تر از شهرستان دیگر است و نمی‌توان نسخه واحدی برای همه مناطق پیچید.
در ادامه، مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان، اظهار کرد: در پنج ماهه ابتدایی امسال 6635 ولادت و 2722 وفات در استان ثبت شده که نرخ ولادت در استان 14.5 و کشور 14.1 درصد است. همچنین نرخ وفات استان 6 درصد و نرخ وفات کشور 5.6 درصد است.
سیدعلی شفیعی ادامه داد: در پنج ماهه ابتدایی امسال 3969 مورد ازدواج به ثبت رسیده که نرخ ازدواج استان در این بازه زمانی 8.7 درصد و کشور 8.1 درصد است. همچنین در این مدت 968 مورد طلاق به ثبت‌رسیده که نرخ طلاق استان 2.1 درصد و برابر با کشور است.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/404213/زنان-زنجانی-نسبت-به-مردان-به-زندگی-امیدوارترند
بستن   چاپ