آریا بانو
نمره قبولی به سعادتمند؟!
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 16:21:59
آریا بانو - آخرین خبر / بعد از عملکرد مدیریتی پرانتقاد مدیریتی دوران امیرحسین فتحی در استقلال (اخراج شفر و فراری دادن استراماچونی)، احمد سعادتمند بر کرسی مدیرعاملی باشگاه نشست تا دوران سرپرست موقتی خلیل زاده هم به پایان برسد. 
به گزارش فوتبالی، سعادتمند در تمامی این دوران، روزهای خوب و بد داشته. روزهای خوبی مثل پرداخت بخش زیادی از بدهی های خارجی و روزهای بدی مثل اتفاقات روزهای منتهی به نوروز 99 که پولی به بازیکنان پرداخت نشد. 
در فصل نقل و انتقالات چگونه باید عملکرد آقای مدیرعامل را تجزیه و تحلیل کرد؟ سعادتمند در این بازه زمانی باید در 3 جبهه می جنگید؛ حفظ بازیکنان قدیمی و تمدید قراردادشان، جذب بازیکن جدید و به درد بخور برای ترمیم نقاط ضعف و مهمتر از همه، انتخاب یک سرمربی باکیفیت که آقای مدیرعامل، نامش را استراماچونی اعلام کرد.
* حفظ بازیکنان
با حضور علی کریمی در قطر و مجاب شدن (یا وادار شدن) او به بازی کردن برای استقلال در لیگ قهرمانان، آبی ها برخلاف تمامی فصول قبل موفق به نگه داشتن تمامی ستاره های شان شدند. نگاهی به فهرست جداشده های استقلال در لیگ های قبلی از جپاروف و تیام و کاوه رضایی و نورافکن تا امید ابراهیمی و مجید حسینی و پاتوسی و منتظری و رابسون، ثابت می کند سعادتمند و مدیران فعلی استقلال چه عملیات غیرممکنی را با موفقیت کامل سپری کرده اند. حتی با فرض جدایی علی کریمی (بازیکنی که همیشه وقتی قراردادش را تمدید کرده که نیاز به ویدئو چک برای تعیین اینکه قبل از مهلت فصل نقل و انتقالات بوده یا بعد) نمی توان نمره قبولی به سعادتمند در پروژه حفظ بازیکنان نداد. 
قرارداد 8 بازیکن استقلال در پایان لیگ نوزدهم تمام شد و سعادتمند تا اینجای کار توانسته داریوش شجاعیان، روزبه چشمی، محمد دانشگر، فرشید اسماعیلی و حتی فرشید باقری را در استقلال نگه دارد و فقط مانده علی کریمی که قراردادش به صورت رسمی تمدید نشده. محسن کریمی و مرتضی تبریزی هم بازیکنان بدون قرارداد بعدی هستند که اولی، رفتنی است و برای دومی باید در نیم فصل تصمیم گرفت.
* خرید
استقلال در فصل نقل و انتقالات، 5 تا از 7 سهمیه لیگ برتری اش را خرید کرده است. خریدهایی که هرکدام قصه مختلفی دارند: مظاهری و مرادمند جزو خریدهای لازم بودند و می توان آنها را «خوب» توصیف کرد. درباره مرادی و موسوی می توان گفت خریدهایی هستند برای تقویت نیمکت و داشتن بازیکنان ذخیره ای که در روز مبادا به کار تیم بیایند. خریدی مثل متین کریم زاده هم هست که اگر جذب نمی شد، اتفاق خاصی نمی افتاد.
* بازگشت
سعادتمند در این قسمت به موفقیت نرسید ولی هنوز تلاش می کند تا شکست نخورد چون همچنان باخت را قبول نکرده است. پروسه بازگشت استراماچونی، یکی از آن معاملاتی است که برنده شدن در آن می توانست (و هنوز هم می تواند) مدیرعامل استقلال را نزد هواداران به محبوبیتی فوق العاده و البته واقعی (نه مثل برخی دیگر، کاذب) برساند. سعادتمند و تیم مدیریتی استقلال برای برگرداندن مرد ایتالیایی به قدری سمج بودند که تمامی مخالفان شان روزانه مصاحبه کنند. 

http://www.banounews.ir/fa/News/404165/نمره-قبولی-به-سعادتمند؟!
بستن   چاپ