آریا بانو
ادعای ویروس شناسی چینی رد شد/ کرونا در آزمایشگاه ساخته نشد
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 16:06:22
آریا بانو - ادعای یک ویروس شناس چینی درباره ساخت ویروس کرونا در آزمایشگاه نظامی چین از سوی محققان رد شد.

یک ویروس شناس چینی که ادعا می کند ویروس کرونا در آزمایشگاه های نظامی چین ساخته شده، گزارشی را برای پشتیبانی از ادعاهایش منتشر کرده است.
«لی منگ یان» یکی از محققان سابق دانشکده بهداشت عمومی هنگ کنگ است و ادعا می کند این ویروس از ادغام مواد ژنتیکی دو ویروس کرونای خفاش ساخته شده است. علاوه بر آن او مدعی است پروتئین اسپایک این ویروس( ساختاری روی سطح ویروس که به سلول های سالم می چسبد و آنها را مبتلا می کند) اصلاح شده تا راحت تر به سلول های انسانی متصل شود.
این درحالی است که محققان این گزارش را بی اساس دانسته و رد کرده اند. آنها معتقدند گزارش مذکور هیچ اعتباری ندارد.
تحقیقات مختلف منشا ویروس کرونا را از خفاش ها تشخیص داده اند و به همین دلیل کارشناسان ارشد بهداشتی ادعاهای ساخت این ویروس توسط انسان را رد می کنند. از سوی دیگر هیچ شواهدی از ساخت ویروس در آزمایشگاه ها وجود ندارد.
تحقیق این ویروس شناس چینی در یک ژورنال علمی منتشر شده ولی محققان دیگر آن را بررسی نکرده اند. این امر بدان معنا است که پژوهشگران دیگر آن را کنترل و تایید نکرده اند.
او در تحقیق مذکور ادعا می کند فرضیه تکامل ویروس کرونا در حیات وحش و انتقال آن به انسان مردود است. یان در ادامه می نویسد: در ویروس کرونا ویژگی های زیستی وجود دارد که با ویروس های طبیعی همخوانی ندارد. شواهد نشان می دهد این ویروس در آزمایشگاه و با استفاده از ویروس های ZC45 یا ZXC21 توسعه یافته است.وی همچنین ادعا می کند نمونه های این ویروس در هنگ کنگ و چین نگهداری می شوند.

http://www.banounews.ir/fa/News/404080/ادعای-ویروس-شناسی-چینی-رد-شد--کرونا-در-آزمایشگاه-ساخته-نشد
بستن   چاپ