آریا بانو
ایجاد 235 فرصت شغلی با بهره ‌برداری از 14 طرح تعاونی در استان همدان
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 16:00:53
وزارت رفاه
آریا بانو - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت : 14 طرح تعاونی با ایجاد فرصت شغلی برای 235 نفر در این استان بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان، احمد توصیفیان گفت: این طرح ها شامل 6 طرح صنعتی، یک طرح کشاورزی، یک طرح مسکن، پنج طرح خدماتی و یک طرح مرکز توسعه نوآوری است .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان با اشاره اینکه توسعه مهارت یکی از ضروریات جامعه است، گفت: بسیاری از تعاونی‌ها خود را باور ندارند و حتی کارهای خوب و ارزشمند خود را کوچک می‌شمارند و به نوعی خود را منزوی کرده و در نمایشگاه‌ها کمتر حضور می‌یابند .
وی خاطرنشان کرد: تعداد کل تعاونی های فعال در استان همدان یک هزار و 172 مورد است که با تشکیل این تعداد تعاونی برای 17 هزار و 432 نفر به طور مستقیم فرصت شغلی ایجاد شده است .
توصیفیان افزود: 30 درصد تعاونی های فعال در این استان خدماتی، 16 درصد توزیعی و 54 درصد تعاونی‌های تولیدی شامل کشاورزی، صنعتی و فرش‌دستباف هستند .
وی با اشاره به اینکه حدود 900 هزار تن از جمعیت استان همدان عضو تعاونی‌ها هستند، در ادامه با اشاره به اینکه فعالیت در عرصه تعاون موجب رونق تولید داخلی، استقلال و استفاده از ظرفیت های اقتصادی می شود، تجمیع سرمایه ها، ایجاد سرمایه گذاری داخلی و مشارکت افراد در برابری فرصت ها را از دیگر مزیت های فعالیت تعاونی ها برشمرد .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: برای توسعه اقتصادی نیازمند کار جمعی، سختکوشی، پشتکار، مسئولیت پذیری اجتماعی و تقویت سرمایه انسانی و اجتماعی هستیم که ضرورت دارد باور تعاون، فرهنگ کار و کار جمعی در جامعه تقویت شود .
وی ادامه داد: فعالیت در عرصه تعاون علاوه بر افزایش تاب آوری اقتصادی در شرایط اعمال تحریم ها، با حاکم بودن روح جمعی سبب نقش آفرینی در پیشرفت کشور خواهد شد .

http://www.banounews.ir/fa/News/404076/ایجاد-235-فرصت-شغلی-با-بهره-‌برداری-از-14-طرح-تعاونی-در-استان-همدان
بستن   چاپ