آریا بانو
حضور شهردار تهران در دوازدهمین ستاد هماهنگی و پیشگیری مناسب سازی کشور
حناچی: مناسب سازی شهر باید با رویکرد حقوق بشری باشد
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 15:02:39
آریا بانو - شهر: شهردار تهران با اشاره به جمعیت 35 درصدی شهروندانی که دارای مساله در رفت و آمد در معابر هستند، گفت: باید فضاهای شهری را با رویکرد حقوق بشری برای تمامی اقشار مناسب سازی شود.

به گزارش شهر پیروز حناچی، صبح چهارشنبه -26 شهریور- در دوازدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیشگیری مناسب سازی کشور، گفت: مناسب سازی فضا برای معلولان، یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید با نگاه حقوق بشری به آن بپردازیم. امروزه شهرهایی موفق هستند که بتوانند همه فضاهای شهری را برای همه اقشار قابل استفاده کنند. برآوردها نشان می دهد 35 درصد افراد جامعه به هر دلیل در شرایطی قرار دارند که به راحتی نمی توانند در معابر حرکت کند و این نشان می دهد مناسب‌سازی معابر و فضاهای شهری چقدر اهمیت دارد.
حناچی در ادامه گفت: برخلاف همه زحماتی که کشیده شده معتقدم در این زمینه مشکلات فراوانی در شهر داریم؛ بسیاری از پیمانکارانی که فعالیت عمرانی میکنند آموزش های لازم را ندیده اند و حتی پروژه های مناسب سازی شان هم استانداردهای لازم را ندارد.
شهردار تهران در ادامه گفت: تمام پروژه های جدیدی که در شهر اجرا می شوند الزاماً باید استانداردهای لازم را در مناسب سازی را داشته باشند و پروژه های قبلی هم به تدریج باید مناسب سازی شوند. یکی از اقدامات مناسب این است که در چک لیست های این پروژه ها شهروندان معلول حاضر باشند و بر روند اجرا نظارت کنند شورای شهر تهران هم مدعی اول مناسب‌سازی است و این موضوع را پیگیری می کنند به خصوص از سرکار خانم نژادبهرام از زحمات ایشان قدردانی و تشکر می کنم پیگیر هستند.
شهردار تهران گفت: مناسب سازی فضاهای در حال ساخت آنقدر برای ما مهم است که بسیاری از پروژه ها را تنها به خاطر نداشتن استانداردهای لازم در مناسب سازی معابر و فضا برای معلولان حرکتی افتتاح نکرده‌ایم. هم اکنون بسیاری از ایستگاههای مترو به خاطر نداشتن پله برقی افتتاح نشده اند این جدیت شهرداری را در این زمینه نشان می‌دهد.
او در ادامه گفت: برای گزارش شهروندان نسبت به مناسب نبودن معابر تارنمای تهران‌ من و سامانه 137 و سامانه دوچرخه میتوانند این گزارش ها را دریافت و پیگیری کنند .
شهردار تهران درباره مناسب سازی اتوبوسهای شهری هم گفت: مناسب سازی اتوبوس های شهری با شرکت های اتومبیل سازی است اما در بخش عمرانی شهرداری موظف است مناسب سازی لازم را انجام دهند .
شهردار تهران درباره مجوز ها هم گفت: متاسفانه مجوزهای کف و پیاده روها در ساخت و سازها پیش از این مورد توجه نبود که از سال قبل عنوان الزام در ساخت و سازها مورد توجه قرار گرفته است به طوری که پیاده روهای مقابل پروژه ها باید مناسب سازی شوند. 
حناچی درباره مناسب سازی نهرها هم گفت : بر اساس تصمیم گرفته شده تمام این نهرهای غربی، شرقی باید پوشیده باشند ولی در نهرهای شمالی جنوبی این الزام وجود ندارد.
خبرنگار: اکبر بیاتی

http://www.banounews.ir/fa/News/404059/حناچی--مناسب-سازی-شهر-باید-با-رویکرد-حقوق-بشری-باشد
بستن   چاپ