آریا بانو
قاچاقچیان مواد مخدر جولانگاه جدید پیدا کردند
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 12:39:10
آریا بانو - ایرنا / رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی با اشاره به انسداد فیزیکی بسیاری از مرزهای کشور گفت: قاچاقچیان با انسداد فیزیکی مرزها، انواع مواد مخدر را از مرزهای دریایی وارد کشور کرده یا به سایر نقاط دنیا انتقال می‌دهند.
سردار مجید کریمی در پاسخ به این سئوال که آیا برنامه ای برای جلوگیری از تزانزیت مواد مخدر به کشور دارید و تا چه زمانی ایران باید در راه مبارزه با تولید و و قاچاق انواع مواد مخدر به کشور و سایر کشورها خسارات جانی و مالی بدهد؟ افزود: ایران در خط مقدم مبارز با مواد مخدر قرار گرفته و همان طور که بارها گفته شده، در این مسیر تنها است و خسارات بسیاری داده زیرا بسیاری از ماموران نیروی انتظامی در این راه جانباز یا شهید شده اند.
وی ادامه داد: بخشی از مواد مخدر به صورت مستقیم از افغانستان وارد کشور می شود اما با اقدامات نیروی انتظامی به ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر و وزارت کشور و پشتیبانی هایی که در این زمینه صورت گرفته، در سال های گذشته انسداد فیزیکی در بخش هایی از مرزهای خراسان رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان انجام شد.
سردار کریمی افزود: در سال های اخیر شاهد بودیم که مواد مخدر از افغانستان به پاکستان و از پاکستان وارد ایران می شود بر این اساس بار دیگر بخش هایی از مرزهای مشترک ایران با پاکستان پوشش داده شد و این مرزها مسدود شدند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: حدود دو یا سه سالی است که قاچاقچیان به مسیرهای دریایی روی آورده اند و از مسیر دریایی انواع مواد مخدر را وارد کشور کرده و به سایر نقاط دنیا قاچاق می کنند.
سردار کریمی اضافه کرد: در این راستا برنامه هایی داریم و در حوزه کنترل و رصد شاهد هستیم که شبکه های قاچاق مواد مخدر به صورت سازمان یافته، مواد مخدر را از طریق کشور ما وارد می کنند و بخشی را برای بازار مصرف و بخشی دیگر را به کشورهای دیگر ترانزیت می کنند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در پاسخ به این سئوال که آیا می توانیم بگوییم که اکنون مرزهای فیزیکی و زمینی برای جلوگیری از ورود مواد مخدر مسدود شده اند، گفت: امیدواریم بخشی از اعتباراتی که وزارت کشور به این منظور اختصاص داده است، امسال تحقق یابد البته با وجود مشکلات اقتصادی که با آن مواجه هستیم این دغدغه را به مسئولان منتقل کرده ایم و مسئولان در وزارت کشور به دنبال این هستند تا اعتبارات لازم را برای به ثمر رساندن انسداد نهایی و کامل مرزها اختصاص دهند که تا پایان سال این کار انجام می شود.
سردار کریمی افزود: طی روزهای گذشته در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در ارتباط با این موضوع صحبت کرده و نسبت به انسداد مرزها تاکید داشته و بحث انسداد مرزها را در دستور کار قرار دادند تا این مساله پیگیری شود، پلیس نیز در این زمینه تاکید ویژه دارد که به محض اختصاص اعتبار، انسداد مرزها را به اتمام می رسانیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/403802/قاچاقچیان-مواد-مخدر-جولانگاه-جدید-پیدا-کردند
بستن   چاپ