آریا بانو
بنا: درددل کردم ولی برای استعفایم شماره زدند!
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 09:18:07
آریا بانو - آخرین خبر / حدود‌10 روز قبل بود که خبر رسید محمد بنا با ارسال پیامکی به رئیس فدراسیون کشتی استعفای خود را به گوش مسئولان فدراسیون کشتی رسانده. البته علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی بارها در مصاحبه‌های روزهای اخیر خود عنوان کرد که این پیام بنا به معنای استعفای او نیست و فدراسیون بر ادامه همکاری با سرمربی تیم‌ ملی کشتی فرنگی اصرار دارد. البته مشخص شد خبر اولیه از گروه واتس‌آپی مربیان به بیرون درز کرده، اما در تمام این روزها محمد بنا روزه سکوت گرفته بود. درنهایت دوشنبه با حضور بنا در فدراسیون کشتی و جلسه‌ای که او با سوریان و دبیر برگزار کرد، مشخص شد مقدمات ادامه همکاری فراهم شده و خبری از قهر و استعفا نیست.
مگر من عروس خانه‌ام که ناز کنم؟
حالا بعد از گذشت‌10‌روز بنا بالاخره به سکوت خود درباره این اتفاقات پایان داده و در گفت‌وگو با تسنیم به شایعات واکنش نشان داد تا بگوید: «نمی‌دانم این چیزهایی که در موردم نوشته شد، از کجا آمد. مگر من مصاحبه مستقیم با جایی یا خبرنگاری داشتم که یک‌دفعه همه جا پر شد که بنا می‌خواهد برود؟ بعد گزینه‌ها را هم برای خودشان تعیین کردند و آقای طالقانی هم گفت محمد بنا ناز می‌کند و نازش هم خریدار دارد. مگر من عروس خانه‌ام که ناز کنم؟ آن‌‌هم در‌ شرایطی که مردم در سختی هستند و کسی حق ناز کردن ندارد. من درددلی داشتم و برای دبیر نوشتم. این تفکرات خودم بود. چون فکر می‌کردم جهانی که هیچ، به احتمال قوی امکان دارد که المپیک حتی برگزار نشود و لغو شود. گفتم سرمربی جوان بگذارید که لااقل فرصت کار کردن تا المپیک بعدی را داشته باشد. دبیر همان‌موقع جوابم را داد که اصلا حرفش را نزن و من هم حرفی نزدم. بعد دیدم سایت‌ها و صفحات مجازی پر شد از قهر دوباره محمد بنا و حتی دفعاتش را هم نوشته که فلانی دایم قهر و استعفا می‌کند؛ شماره هم می‌زدند.»
اصلا نرفتم که بخواهم برگردم
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود که بیشتر شبیه به گلایه از فضای روزهای اخیر است، می‌گوید: «حتی می‌نوشتند قهرهای من کی و کجا بوده، در‌حالی که هر چیزی هم بود، دلیل مخصوص به خود را داشته است. اولین قهر من مربوط به روزگاری بود که رقابت بین حسن رنگرز و حمید سوریان بود. دوستان به خاطر سابقه و عقبه حسن رنگرز، می‌گفتند او باید به جهانی بوداپست برود و نظر من روی سوریان بود. بعدش هم مشخص شد اگر این ایستادگی من نبود، حالا 7 تا مدال جهانی و المپیک نداشتیم. من اصلا نرفتم که بخواهم برگردم.»
به دبیر گفتم از سرمربی جوان استفاده کنید
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره دلایل دلخوری‌اش هم می‌گوید: «حرفم این بود که شما می‌توانی یک مرحله اردو را 4 روزه برگزار و فقط بچه‌ها را دور هم جمع کنی و به آن‌ها بگویی کشتی زنده است. می‌توانیم کار را ادامه دهیم و خوشحال شویم که دور هم هستیم، اما اگر بخواهیم برنامه بگذاریم، در 4 روز چه کار می‌توانیم بکنیم؟ اگر می‌خواستیم اردو هم تشکیل دهیم، بحث لیگ هم به میان می‌آمد. بچه‌ها برای لیگ تمرین می‌کنند و آماده می‌شوند و اگر اردوی 4 روزه بگذاریم با تمرینات آن‌ها برای لیگ تداخل پیدا می‌کند و منجر به بالا رفتن احتمال آسیب‌دیدگی هم می‌شود. پس باید فکر کنیم آیا منافع ملی را می‌خواهیم یا لیگ؟ از آن طرف بحث همه کشتی‌گیران این است که از نظر اقتصادی درآمدی ندارند و پول لازم دارند. به وا... استرس و ناراحتی من این نبود که این فشار سنگین است. من دور را نگاه کردم و از طریق پیامک به دبیر درددلم را گفتم که بهتر نیست از یک سرمربی جوان استفاده کنید؟ من همچنان احتمال این را می‌دهم که امکان دارد با این وضع کرونا المپیک برگزار نشود.»
به خاطر آن خبر از گروه مربیان بیرون آمدم
و درنهایت محمد بنا از چگونگی بیرون آمدن خبر استعفایش از گروه مربیان در فضای مجازی می‌گوید: «اصلا نباید خبر مربوط به من بیرون می‌آمد، ولی آمد. از ناراحتی که چرا این خبر از گروه مربیان منتشر شده، از گروه خارج شدم. این چه حساسیتی است که روی اسم محمد بنا و واژه‌های قهر و ناز کردن ایجاد کرده‌اند؟ تا مسئله‌ای پیش می‌آید برخی رسانه‌ها گسترش می‌دهند و قضاوت هم می‌کنند و بدون این‌که حتی یک کلمه مستقیم صحبتی از خود من شنیده باشند، تحلیل می‌کنند. هر‌کسی هم برای خودش یک گزینه انتخاب می‌کند و می‌گوید که این برود مگر قحط‌الرجال است؟ من چه زمانی گفتم رجالم که قحطی‌اش آمده باشد؟ من یک مربی‌ام، نوکر مردمم و تا وقتی توانایی کار داشته باشم و امکانش مهیا باشد، هستم.»

http://www.banounews.ir/fa/News/403656/بنا--درددل-کردم-ولی-برای-استعفایم-شماره-زدند!
بستن   چاپ