آریا بانو
آخرین جزئیات از نحوه پرداخت بیمه بیکاری کرونا
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 08:28:01
آریا بانو - مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار درباره پرداخت بیمه بیکاری کرونا به مشمولان توضیحاتی داد.

مسعود بابایی مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار اظهار کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون 249 هزار و 229 کارگاه متأثر از کرونا شدند و تعدیل نیرو داشتند، همچنین در مجموع 730 هزار و 902 نفر از هموطنان کار خود را از دست دادند.او با بیان اینکه تعدادی از این افراد در اسفند، فروردین و اردیبهشت ماه بیکار شدند، گفت: به منظور قطع زنجیره شیوع بیماری و عدم مراجعه حضوری افراد به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرف 48 ساعت سامانه‌ای طراحی شد و به صورت هوشمند شروع به فعالیت کرد، این سامانه وقتی فرد کدملی و شماره بیمه خود را درج می‌کند، تشخیص می‌دهد که فرد متقاضی مشمول بیمه بیکاری می‌شود یا خیر.
بابایی گفت: تا امروز یک میلیون و 33 هزار نفر بیمه بیکاری خود را دریافت کردند.
مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با بیان اینکه حسب مصوبه 24 خرداد ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی مکلفند پالایش‌ها را انجام دهند و لیست اسامی مشمولان را به سازمان برنامه و بودجه تحویل دهند، افزود: سازمان برنامه و بودجه لیست‌ها را در اختیار خزانه داری کل قرار می‌دهد و پرداخت‌ها صرفا از خزانه داری کل صورت می‌گیرد.
او تصریح کرد: مصوبه ستاد تأکید دارد افرادی که از دهم اسفند سال گذشته تا 31 اردیبهشت 99 بیکار شدند، پرداخت هایشان در قالب مصوبه ستاد و خزانه داری کل است.
بابایی گفت: از ابتدای خرداد ماه تمامی پرداخت‌ها و رسیدگی‌ها در قالب قانون بیمه بیکاری صورت می‌گیرد.
او با بیان اینکه افرادی که بیکاری آن‌ها از اسفندماه 98 استمرار داشته است یا افرادی که از ابتدای خرداد ماه 99 بیکار شدند باید در سامانه جامع روابط کار ثبت نام کنند و مدارک خود را بارگذاری کنند تا بیمه بیکاری به آن‌ها پرداخت شود.
مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با بیان اینکه 90 هزار نفر جامانده دریافت بیمه بیکاری داشتیم که یا در ثبت شماره شبا اشتباه کرده بودند و یا شماره شبای اعلام شده آن‌ها با شماره موبایلشان همخوانی نداشت، گفت: خزانه داری کل اسامی این افراد را به ما عودت داد و ما مجددا اسامی را در قالب فایل‌هایی در 21 مرداد ماه به سازمان برنامه و بودجه ارسال کردیم.
او با بیان اینکه برای 3 هزار نفر نیز پیامک ارسال شد تا شماره شبای خود را اعلام کنند، افزود: تمام فرآیند درخواست و پرداخت الکترونیکی است.

http://www.banounews.ir/fa/News/403296/آخرین-جزئیات-از-نحوه-پرداخت-بیمه-بیکاری-کرونا
بستن   چاپ