آریا بانو
برنامه صداوسیما برای پخش لیگ قهرمانان آسیا
دوشنبه 24 شهريور 1399 - 18:05:38
آریا بانو - آخرین خبر / روزنامه ایران‌ورزشی خبر خوبی برای فوتبالدوستان دارند. اینکه بازیهای تیمهای ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا، از تلویزیون ایران پخش خواهد شد.
به گزارش فوتبالی، حتما در جریان هستید که دیروز کنفدراسیون فوتبال آسیا و آژانس تجاری کنفدراسیون روز گذشته با ارسال نامه‌ای به ترتیب به فدراسیون فوتبال و سازمان صدا و سیما عنوان کرده‌اند به دلیل تحریم‌های بین‌المللی ضمن لغو یکطرفه قرارداد حقوق پخش تلویزیونی آژانس تجاری کنفدراسیون فوتبال آسیا با سازمان صدا و سیما، از در اختیار گذاشتن سیگنال پخش زنده مرحله گروهی متمرکز لیگ قهرمانان آسیا معذور هستند.
در چنین شرایطی گویا قرار نیست این اتفاق مانع پخش مسابقات تیمهای ایرانی از تلویزیون ایران شود. طبق نوشته ایران‌ورزشی، صداوسیما حالا می‌خواهد به همان تاکتیکی روی بیاورد که برای پخش رقابت‌های فوتبال اروپایی استفاده می‌کند؛ هک کردن کانال فید رقابت‌ها!
فید اصطلاحی است که خوره‌های فوتبال با آن آشنا هستند. فرکانسی که اصطلاحاً تصاویر تمیز و بدون لوگویی از ورزشگاه را برای شبکه‌هایی که حق پخش رقابت‌ها را به صورت قانونی خریداری کرده‌اند می‌فرستد تا آنها با درج لوگو و اطلاعات خود، آن تصاویر را روی آنتن ببرند. صداوسیما در چند سال گذشته رقابت‌های فوتبال، فرمول یک، موتورسواری، تنیس و NBA را از همین طریق برای علاقه‌مندان پخش کرده و حالا شاید نامه مسئولان AFC برای آنها توفیق اجباری هم باشد! چرا که دیگر لازم نیست پولی بابت فرکانسی که می‌توانند با هک کردن آن را به دست بیاورند، پرداخت کنند. حتی اگر هکرها نتوانند فید مسابقات را بیابند، امکان این وجود دارد که تلویزیون مثل دهه‌های پیش، تصویر را از روی یک شبکه ماهواره‌ای عرب‌ زبان بردارد و با پوشاندن لوگوی شبکه مبدأ و کم کردن صدای گزارشگر عرب، بازی را روی آنتن ببرد!
حالا باید دید بازی شهرخودرو و الاهلی امارات، از شبکه ورزش پخش خواهد شد یا نه.

http://www.banounews.ir/fa/News/402691/برنامه-صداوسیما-برای-پخش-لیگ-قهرمانان-آسیا
بستن   چاپ