آریا بانو
جایزه ادبیات داستانی زنان به «مگی اُفارل» رسید
دوشنبه 24 شهريور 1399 - 00:00:52
آریا بانو - ایسنا / «مگی اُفارِل» موفق شد با پشت سر گذاشتن نویسندگان برنده جایزه بوکر، برنده جایزه ادبیات داستانی زنان شود.
 رمان «همنت» نوشته «مگی اُفارل» که در انگلستان و با مرگ پسر ویلیام شکسپیر آغاز می‌شود و سپس داستان روابط بین والدیتش را در برمی‌گیرد، برگزیده این دوره از رقابت ادبیات داستانی زنان شد.
«اُفارل» برای کسب این جایزه 30 هزار پوندی با آثاری همچون «آینه و نور» جلد سوم از سه‌گانه «تالار گرگ» نوشته «هیلاری مانتل»، «دختر، زن، دیگر» رمان برنده جایزه بوکر به قلم «برناردین اواریستو»، رمان «‌دومینکانا» که داستان دختر مهاجری در نیویورک در دهه 60 میلادی را روایت می‌کند به قلم «انجی کروز»، رمان «هزار کشتی» که بازگویی داستان جنگ تروا از دیدگاه یک زن است به قلم «ناتالی هینس» و «آب و هوا» به قلم «جنی اوفیل» به رقابت پرداخت.
علاقه «اُفارل» به زندگی کوتاه و مرگ پسر تقریبا فراموش‌شده شکسپیر به دوران نوجوانی‌اش یعنی زمانی که «هملت» را مطالعه کرده بود، بازمی‌گردد.
 رییس هیئت داوران این دوره از جایزه داستانی زنان، رمان «اُفارل» را اثری حقیقتا عالی و برنده‌ای استثنایی عنوان کرد.
در ماه جولای، رمان «همنت» یکی از آثاری بود که در شگفتی از فهرست اولیه بوکر جاماند. این رویداد انتقاد برخی از چهره‌های ادبی همچون «ویلیام ساتکلیف» نویسنده و همسر «اُفارل» را به دنبال داشت.
جایزه «ادبیات داستانی زنان» که برای تحسین و گرامی‌داشت آثار نویسندگان زنی که توسط سایر جوایز ادبی مهم نادیده گرفته می‌شوند، تاسیس شده است امسال بیست و پنجمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد.

http://www.banounews.ir/fa/News/402067/جایزه-ادبیات-داستانی-زنان-به-«مگی-اُفارل»-رسید
بستن   چاپ