آریا بانو
مامانی غرغرو نباشیم!
يکشنبه 23 شهريور 1399 - 09:12:58
آریا بانو - خراسان / شکایت کردن بیش از حد بعضی مادرها از شرایط خانه و مسئولیت‌هایی که بر عهده‌شان است آسیب‌های روانی زیادی خواهد داشت
 کودکان از رفتارهای والدین خود الگو می‌گیرند. اگر مادری مدام از شرایط خانه، فشار کار و مسئولیت‌هایی که به عهده‌اش است شکایت کند، بدون شک رفتارش در نگرش و رفتار فرزندش تاثیرگذار خواهد بود. طبیعی است که مادر به دلیل وظایف تمام نشدنی بچه‌داری و خانه‌داری و در برخی موارد کار بیرون از خانه، حساس و زودرنج شود اما درست همین‌جاست که باید خشم‌تان را مدیریت کنید تا دچار عذاب وجدان بعد از بداخلاقی با کودک‌تان نشوید. غر زدن مداوم نه تنها به بهبود وضعیت کمکی نمی‌کند بلکه این خصلت به همه خانواده منتقل می‌شود. اگر از این شرایط خسته شده‌اید، این مطلب را بخوانید تا با راهکارهای آرام شدن در برابر فشار زندگی روزمره آشنا شوید.
کمی از مثبت‌ها بگویید | در جمع خانواده درباره موضوعات روزانه با دیدی خوش‌بینانه‌تر صحبت کنید و گفت‌وگوهای منفی و درد دل‌تان را در جای دیگر انجام دهید. بچه‌ها با شنیدن ناراحتی بزرگ ترهای‌شان احساس ناامنی می‌کنند. همیشه دفترچه یادداشتی همراه خود داشته باشید یا از نرم افزار‌های موبایلی برای یادداشت‌برداری اتفاقات روزانه استفاده ‌کنید. در پایان هر روز آن‌ها را مرور کنید، مطمئناً از میان تمامی این اتفاقات به موارد مثبت بیش از منفی‌ها می‌رسید.
گفت‌وگو را اساس حل مشکلات بدانید | خودتان را جای کودکان قرار دهید تا بتوانید منظور واقعی‌شان را درک کنید و درباره‌اش حرف بزنید، با این روش آن‌ها هم به شما احترام متقابل می‌گذارند. البته با رشد کودکان، به‌تدریج متوجه کم‌حرفی یا وابستگی کم آن‌ها خواهید شد، آن را نشانه استقلال‌شان بدانید و درصورت نیاز در دسترس‌شان باشید. دخالت بیش از حد در امور آن‌ها باعث تنش و تندی خلق و خوی شما خواهد شد.
از درد دل کردن فرار نکنید | نادیده گرفتن فکرهای ناخوشایندی که ذهن‌تان را درگیر کرده فقط باعث تلنبار شدن آن‌ها می‌شود. اگر واقعا در شرایط ناآرامی به سر می‌برید، احساسات خود را با یک دوست، اعضای خانواده یا یک مشاور در میان بگذارید. از به زبان آوردن آن‌‌ها خجالت نکشید و درعوض برای این رویدادهای کوچک و منفی ذهن‌تان راه حلی پیدا کنید.
تحسین کردن را تبدیل به عادت کنید | به جای غر زدن درباره اشتباه‌های بچه‌ها، بر آن‌چه درست انجام داده‌اند هم تمرکز کنید. آن‌ها را تحسین کنید تا شاهد موفقیت بیشتر آن‌‌ها باشید. البته درباره خطا‌های‌شان با هم گفت‌وگوی سازنده و آرامی داشته باشید. بدون شک تصویر یک آدم غرغرو آن چیزی نیست که مایل باشید اطرافیانتان درباره شما در ذهن داشته باشند. 
خودتان را دریابید | در شبانه‌روز حتما زمان کوتاهی را برای استراحت، تفریح و کاری برای دل خودتان برنامه‌ریزی و آن را به یک اولویت جدی تبدیل کنید مثل خواندن چند صفحه کتاب، کاردستی، حل کردن جدول، تلفن به دوستی، تماشای فیلمی یا هرچیزی که حال‌تان را خوب می‌کند.
شرایط را بپذیرید | بر اموری که قدرت تغییرشان را دارید، تمرکز کنید و چیزهایی را که فراتر از مدیریت‌‌تان است، رها کنید تا خیلی زود از نتیجه مثبت این کار در خلق و خوی‌تان شگفت‌زده شوید. پذیرش موقعیت موجود، دست‌کم تا زمانی که تغییری مثبت در آن ایجاد شود، کمک می‌کند تا با شرایط سازگار شوید.
مترجم : فاطمه قاسمی منابع: becomingminimalist، lifehack

http://www.banounews.ir/fa/News/401297/مامانی-غرغرو-نباشیم!
بستن   چاپ