آریا بانو
برگزاری روز «شعر و ادب فارسی» با شعرخوانی شاعران فارسی‌زبان
شنبه 22 شهريور 1399 - 17:18:14
آریا بانو - تسنیم / بهروز جلالی، مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، با بیان اینکه جمعی از شاعران نام‌دار ایرانی و شاعران فارسی‌زبان غیرایرانی به مناسبت روز «شعر و ادب فارسی» شعرخوانی خواهند کرد، گفت: این برنامه با حضور دکتر ایوب دهقانکار؛ مدیرعامل موسسه خانه‌کتاب و ادبیات ایران و جمعی از شاعران فارسی‌زبان ایرانی و غیرایرانی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این محفل، قرائت پیام‌های محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اقبال صلاح‌الدین، نوه علامه محمد اقبال لاهوری و رئیس مؤسسه ادبی دبستان اقبال پاکستان است.
جلالی تصریح کرد: این رویداد با همکاری دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و انجمن ادبی اقبال لاهوری به دبیری سیداحمد حسینی؛ شاعر پاکستانی (متخلص به احمد شهریار) برگزار خواهد شد.
مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران بیان کرد: انجمن ادبی اقبال لاهوری به تازگی در سامانه جامع امور انجمن‌های ادبی کشور به نشانی hlclubs.ir به ثبت رسیده و فعالیت خود را آغاز کرده است. اعضای این انجمن، فارسی‌سرایان غیرایرانی هستند که علاوه بر ایران در کشورهای همسایه همچون افغانستان، تاجیکستان، پاکستان و هندوستان زندگی می‌کنند.
جلالی گفت: این برنامه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا چهارشنبه (26شهریور ماه) ساعت 17 برگزار خواهد شد و به دلیل ضرورت رعایت فاصله اجتماعی متأسفانه در این برنامه افتخار میزبانی حضوری دوستداران شعر و ادب از ما سلب شده است؛ بنابراین علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را از طریق اینستاگرام مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی @khaneyeketab دنبال کنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/400888/برگزاری-روز-«شعر-و-ادب-فارسی»-با-شعرخوانی-شاعران-فارسی‌زبان
بستن   چاپ