آریا بانو
چطور در فضای مجازی گروه های مادرانه راه بیندازیم؟
چهارشنبه 19 شهريور 1399 - 09:59:34
آریا بانو - خراسان / با ترفندهای راه‌اندازی گروه‌های مجازی مادرانه برای تبادل تجربیات و آگاه‌سازی آشنا شوید:
 امروزه همان‌قدر که دغدغه‌های فرزندپروری، سلامت مادر وکودک، مقوله پیچیده بارداری، تغذیه و باید و نبایدهای مادری روز به روز مورد توجه قرار می‌گیرد به همان نسبت نیاز به بودن در فضاهای مجازی و تبادل تجربیات بین مادران و کودک هم بیشتر احساس می‌شود. بنابراین شما به‌راحتی می‌توانید با به‌کارگیری ترفندهای زیر برای راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی مفید مرتبط با امور مادرانه با حضور کودکان در فضای مجازی، در انتقال تجربیات صحیح و محتوای سالم بین اعضا پیشقدم شوید. داشتن یک گروه مجازی موفق، مستلزم برنامه‌ریزی و چارت دقیقی پیش از راه‌اندازی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.
انتخاب نام و عکس مناسب
هنگام راه‌اندازی یک گروه مجازی، انتخاب اسم گروه و مشخصات با توضیح مناسب، اهمیت بسیاری دارد. نام باید مرتبط با هدف و محتوای گروه، راحت و در ذهن ماندگار باشد و با جست وجو، سریع در صدر نتایج قرار بگیرد. بد نیست نامی موقتی تعیین کنید و انتخاب نام اصلی را در میان مادران گروه به مسابقه بگذارید و رای‌گیری کنید.
طبقه‌بندی مطالب
نوع مطالب درج شده در فضا را با کلمات کلیدی مثل فرزندپروری، سلامت، پوشش، تغذیه، تجربه مخاطب، سرگرمی و... با هشتگی در انتهای مطلب مشخص کنید تا جست وجو در مطالب برای شما و دوستان‌تان آسا‌ن‌تر شود.
استفاده از تخصص و مهارت مادران گروه
از مادران گروه بخواهید تجربه‌ها، عکس‌های تولیدات، نظرات و پیشنهادهای خود را با شما و اعضای دیگر در میان بگذارند. البته مراقب باشید به این وسیله اطلاعات غلط رد و بدل نشود؛ حتما از صحت اطلاعات و مطالب مطمئن شوید. می‌توان از توانایی و مهارت‌ مادران برای پیشبرد اهداف گروه بهره برد مثلا یک مادر روان‌شناس، آموزگار، پزشک و... پاسخ گوی دغدغه‌های دیگر مادران در حوزه تخصصی‌اش است. همچنین پیشنهاد می‌شود روز و ساعت مشخصی را برای پاسخ گویی به سوالات پزشکی توسط مادر پزشک گروه مشخص کنید.
خلاقیت برای فعالیت بیشتر مادران در گروه
برای مشارکت بیشتر اعضا مسابقه‌های ساده و مرتبط برگزار کنید مثلا با برگزاری مسابقه نقاشی، دست سازه‌های خانگی، مشاعره یا آشپزی مادر و کودک فضای رقابتی سالم و سرگرم‌کننده‌ای در گروه ایجاد کنید. از خود فرزندان بخواهید در گروه مشارکت داشته باشند و ایده ها و نظرات خود را به راحتی بگویند؛ این کار هم برای آن‌ها هیجان‌انگیز است و هم حس اعتماد به نفس می‌دهد. یا در این روزهای کرونایی برای مناسبت‌های مختلف از مادران و کودکان بخواهید فضایی را متناسب با مناسبت مدنظر بچینند و تصویر فضا را برای گروه ارسال کنند.
منظم بودن
برای ساعاتی که می‌خواهید گروه فعال باشد برنامه ریزی کنید و در چند نوبت مختلف شبانه‌روز برنامه داشته باشید که همه اعضا بنا به ساعات کاری و مشغولیت‌های‌شان بتوانند در گروه مشارکت داشته باشند. 
مترجم : فاطمه قاسمی منبع: Weboperator، motherly

http://www.banounews.ir/fa/News/398495/چطور-در-فضای-مجازی-گروه-های-مادرانه-راه-بیندازیم؟
بستن   چاپ