آریا بانو
فرهنگ‌سرای خانواده برگزار می‌کند؛
تکریم خانواده شهیدان جوادسپهری در برنامه «مهر آئین»
سه شنبه 18 شهريور 1399 - 11:12:01
آریا بانو - به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان(ع) خانواده شهیدان علی اصغر، حسن، علی اکبر جوادسپهری و شهید حاج ابوالقاسم تقی‌پور صفایی (دایی شهیدان) در برنامه مهرآیین پنج شنبه 20 شهریور تجلیل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، این برنامه به منظور ترویج روحیه ایثار، جهاد، شهادت و آشنایی شهروندان با زندگی و تفکر مفاخر و بزرگان دفاع مقدس همچنین ارج نهادن به مقام شامخ خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و تکریم شهدای مدافع حرم، خدمت و سلامت برگزار می‌شود.
همچنین اجرای آئین چهارپایه خوانی در قالب ویژه برنامه "بلندا" با اجرای مراسم عزاداری توسط گروه‌های کوچک عزاداری از دیگر بخش‌های این برنامه است.
خانواده شهیدان جوادسپهری سه فرزند خود را در راه حفظ آرمان‌ها، ارزش‌های انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی این مرز و بوم تقدیم کردند، حسن و علی اصغر جوادسپهری در سال‌های 1361 و 1367 به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و جانباز علی اکبر سپهری نیز، 5 خرداد 1385 پس از 16 سال تحمل درد و رنج ناشی از مجروحیت به برادران شهید خود پیوست و حاج ابوالقاسم تقی‌پور (دایی شهیدان) در عملیات رمضان جاویدالاثر شدند.
همچنین حاج حسین جواد سپهری، پدر شهیدان سپهری که خود جانباز 70 درصد بود، روز 11 اسفند سال 97 به دلیل کهولت سن و بیماری دار فانی را وداع گفت و رئیس جمهوری طی پیامی درگذشت وی را تسلیت گفت.
وی در این پیام افزود: این اسوه ایثار و صبر، با تمسک به حبل‌الله و ارادت و پیروی عملی از اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، فرزندانی صالح و غیور را پرورش داد که در میدان دفاع از انقلاب و ایران اسلامی، یکی پس از دیگری سلحشورانه حاضر شدند و با شهادت به دیدار «وجه‌الله» نائل شدند.
علاقه مندان برای بهره مندی از برنامه‌های فضای مجازی فرهنگ‌سرای خانواده می‌توانند به نشانی Farhangsara_khanevade @ و Ketabkhanekhanevade @ مراجعه کنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/397792/تکریم-خانواده-شهیدان-جوادسپهری-در-برنامه-«مهر-آئین»
بستن   چاپ