آریا بانو
رویه‌های مالیاتی نباید مانع تداوم تولید باشد
سه شنبه 18 شهریور 1399 - 9:08:15 AM
آریا بانو-

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در سالی که به "جهش تولید" نامگذاری شده با وجود رویارویی تولیدکنندگان با دو غول بزرگ تحریم‌ها و کرونا، انتظار تولیدکنندگان ایجاد تسهیلات از سوی مسوولان برای روانی تولید و برداشتن موانع موجود از پیش پای فعالان اقتصادی است که خواسته‌های به حق است.

در این پیوند، "احمدرضا اعتماد مظاهری" نایب رئیس اتحادیه چاپخانه داران کشور امروز (سه شنبه) در گفت وگو با ایرنا، با تقدیر از سازمان امور مالیاتی در ارتقای درآمدهای غیرنفتی کشور و تلاش برای کاهش وابستگی به نفت، اظهار داشت: برخی رویه هایی که به تازگی از سوی این سازمان در پیش گرفته شده، مانع تحقق "جهش تولید" مد نظر رهبر معظم انقلاب است که انتظار می‌رود مسوولان امر تمهیداتی اندیشیده و گشایش هایی در کار ایجاد کنند.

به گفته این مقام صنفی، طی دو سال گذشته حدود 180 چاپخانه عضو این اتحادیه به دلیل برخی مشکلات اقتصادی تعطیل کرده یا به حالت رکود در آمده اند.

وی ادامه داد: هرچند مشکلاتی نظیر تحریم ها و کرونا در اختیار مسوولان نیست و باید راهکاری برای گریز از آنها یافت، اما انتظار می‌رود آنچه در اختیار مسوولان و مربوط به مسائل داخلی است، با دید باز و با نگاه حل مساله دیده شود تا کاهش مشکلات تولید را شاهد باشیم، نه اینکه تصمیمات ضد تولید باشد.

اعتماد مظاهری بیان داشت: در یکی از موارد، به تازگی دست ممیزین مالیاتی در اخذ مالیات باز گذاشته شده، به طوری که مالیات ها در برخی موارد بی اساس بوده یا بدون مراجعه افراد انجام شده است؛ این موضوع یاس و ناامیدی به ویژه در بین اعضای کوچک و متوسط چاپخانه‌داران به وجود آورده است.

وی هشدار داد: تداوم این روند آسیب زا بود و مانعی بر سر راه ادامه فعالیت‌های واحدهای کوچک و متوسط ایجاد کرده است.

نائب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران ادامه داد: فقط در یک مورد به اشتباه برای 40 چاپخانه مالیات های میلیاردی تعیین شده است، مالیات هایی که مربوط به متمم سال 92 است، در حالی که 40 واحد یادشده مالیات آن سال را پرداخت کرده بودند.

وی اذعان داشت: تاکنون 30 درصد از این واحدها به دلیل اشتباه یادشده تعطیل شده اند و انتظار می‌رود مسوولان رسیدگی کنند.

اعتماد مظاهری ادامه داد: صدور بخشنامه تقاضای مفاصا حساب مالیاتی برای تمدید پروانه‌های کسب، مشکل دیگری فراروی واحدهای چاپخانه است.

وی اظهار داشت: در حالی که سازمان امور مالیاتی انواع و اقسام اهرم ها و ابزارها را برای دریافت مالیات های معوقه از مودیان دارد، بخشنامه یاد شده مشکل دیگری فراروی واحدها حتی واحدهای با سابقه بیش از نیم قرن به وجود آورده و کارهایشان را به تعویق انداخته است.

این مقام صنفی تاکید کرد: از آنجا که واحدهای تولیدی مالیات می‌پردازند حق و حقوقی دارند و انتظار می‌رود بدون دلیل قطعی مانع فعالیت‌هایشان نشوند.

به گزارش ایرنا و به اعتقاد مسوولان،  یکی از مشکلات بزرگ صنعت چاپ کشور، برخوردار نبودن از دانش روز، همچنین ضعف فناوری و صادرات است.

به گفته فعالان صنعت چاپ و بسته بندی، این صنعت وابستگی بیش از 85 درصدی در تامین مواد اولیه، ملزومات و ماشین آلات خود دارد و عمده مواد اولیه نظیر مرکب، حلال‌ها، ماشین‌آلات چاپ و قطعات آن وارداتی بوده و از کشورهایی مانند چین، ژاپن، آلمان، سوئد، سوئیس و ایتالیا وارد می‌شود.

به گفته کارشناسان، این صنعت با گردش مالی بیش از یک‌هزار میلیارد دلاری در سطح جهان، در جایگاه بالاتری از صنایعی مانند خودروسازی و گردشگری قرار دارد و در کشورمان بنا به آمار منتشر شده بورس، در جایگاه هفتم قرار گرفته است.



http://www.banounews.ir/fa/News/397651/رویه‌های-مالیاتی-نباید-مانع-تداوم-تولید-باشد
بستن   چاپ