آریا بانو
6 ماسک خانگی برای آبرسانی به پوست‌های خشک
شنبه 15 شهريور 1399 - 15:18:16
آریا بانو - بلاگ کرفس / بهترین نوع پوست، معمولی (نه خشک و نه چرب) است. زیرا پوست چرب مستعد جوش‌های سرسیاه است و پوست خشک هم خیلی زود چروک می‌شود. در مطلب دیگری به راه‌های درمان پوست چرب پرداخته‌ایم. برای اینکه بتوانید ماسک خانگی برای پوست خشک خود تهیه کنیم، این مطلب را برای شما آماده کردیم.
چرا باید به پوست خشک رسیدگی بیشتری کنید؟
پوست خشک مثل زمینی می‌ماند که آبی به آن نرسد. در این صورت زمین ترک برمی‌دارد. در مورد پوست هم اگر از ماسک برای خشکی پوست صورت استفاده نکنید، بعد از مدتی چروک‌ها اطراف چشم، پیشانی و لب‌ها را می‌گیرد. پوست خشک خیلی سریع‌تر پیر می‌شود. برای جوانسازی لازم است تا از ماسک‌های چرب و یا آبرسان استفاده کنید. در این صورت پوست به مرور زمان به حالت نرمال برمی‌گردد.
قبل از اینکه به ارائه چندین ماسک برای خشکی پوست صورت بپردازیم، لازم است بدانید نباید صورت خود را با صابون خشک بشویید. در این صورت پوست ph خود را از دست می‌دهد و سریع‌تر به پیری مبتلا می‌شود. بهترین راه‌حل برای شستشوی پوست خشک استفاده از شوینده‌های مخصوص پوست است.

آریا بانو


استفاده از نارگیل برای نرمی پوست
نارگیل ماده‌ای نرم کننده است که اگر از آن برای پوست استفاده کنید، می‌تواند خشکی پوست را از بین ببرد. برای درست کردن ماسک خانگی برای پوست خشک با نارگیل به صورت زیر عمل کنید:
ابتدا مقداری پودر نارگیل را شیر حل کنید و خوب هم بزنید. به طوری که حالت خمیری به خود بگیرد. اگر برای این کار از میکسر استفاده کنید، سریع‌تر به نتیجه می‌رسید. حالا این ماسک را به مدت نیم ساعت روی صورت بگذارد. سپس با آب ولرم بشویید. از این ماسک می توانید هفته‌ای یکبار استفاده کنید.
ماسک عسل و زرده تخم مرغ
یک ماسک برای خشکی پوست صورت با استفاده از عسل طبیعی و زرده تخم مرغ تهیه می شود. برای درست کردن این ماسک ابتدا یک قاشق سوپخوری عسل را با 1 عدد زرده تخم مرغ ترکیب کنید. عسل خاصیت نرم کنندگی و تحریک پوست را دارد. زرده تخم مرغ هم به داخل پوست نفوذ می‌کند و باعث آبرسانی پوست می‌شود.
این ماسک را به مدت 20 دقیقه روی پوست قرار داده و سپس با آب خنک صورت را بشویید و خشک کنید. بعد از شستن متوجه لطافت پوست خود می‌شوید. این ماسک را در هفته یک بار استفاده کنید.
آبرسان قوی پوست صورت با خیار و خامه
خیار میوه‌ای آبرسان است که به زیبایی پوست‌های خشک کمک زیادی می‌کند. برای درست کردن ماسک خیار می‌توانید ابتدا آب یک عدد خیار را بگیرید و سپس آن را با نصف قاشق خامه یا ماست پرچرب ترکیب کنید. اجازه دهید این ماسک به مدت نیم ساعت روی پوست بماند و سپس آن را با آب بشویید. از این ماسک می‌توانید در هفته 2 بار استفاده کنید.

آریا بانو


استفاده از روغن‌های گیاهی برای پوست‌های خشک
یکی دیگر از موادی که می توان برای درست کردن ماسک خانگی برای پوست خشک به کار برد، روغن گیاهی است. روغن کرچک و روغن زیتون به آبرسانی و نرمی پوست‌های خشک کمک زیادی می‌کنند. برای اینکه تاثیر آنها را مشاهده کنید، گرم روغن کرچک را با گرم روغن زیتون روی حرارت ملایم گرم کنید. بعد از اینکه ترکیب شدند، به آن 15 تا 20 قطره آب مقطر اضافه کنید.
حالا این ماسک یک آبرسان قوی پوست صورت است. هر شب چند قطره از آن را روی پوست صورت بزنید. بعد از زدن این روغن بر روی پوست به شستشو نیاز ندارد.
استفاده از شیر و روغن بادام برای درمان خشکی پوست
یک ماسک خانگی برای پوست خشک با روغن بادان شیرین و شیر ولرم بدست می‌آید. برای درست کردن این ماسک ابتدا نصف قاشق چایخوری روغن بادام شیرین را در یک لیوان شیر ولرم ترکیب کنید. این کرم دستی را می‌توانید شب‌ها قبل از خواب استفاده کنید. صبح روز بعد متوجه نرمی و لطافت پوست صورت خود می‌شوید.
دقت داشته باشید روغن بادام شیرین را برای پوست استفاده کنید. شیر و روغن بادام شیرین هر دو آبرسان قوی هستند و به نرمی پوست خشک کمک می‌کنند.
استفاده از شیر و عسل برای نرمی پوست
شیر و عسل هم می‌توانند در تهیه ماسک برای خشکی پوست صورت استفاده شوند. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم عسل طبیعی و شیر هر دو موادی آبرسان محسوب می‌شوند. این دو ماده اگر با هم ترکیب شوند، یک کرم خانگی مؤثر برای جوانسازی پوست‌های خشک خواهد بود.
برای درست کردن این ماسک یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با 4 قاشق غذاخوری شیر ترکیب کنید. این مواد را خوب هم بزنید. حالا آن را قبل از خواب به روی پوست خود بزنید. صبح روز بعد معجزه این آبرسان قوی پوست صورت را مشاهده کنید.

آریا بانو


استفاده از آلوئه ورا و روغن بادام شیرین
یکی دیگر از ماسک‌های مؤثر برای پوست‌های خشک، استفاده از ژله آلوئه ورا و روغن بادام شیرین است. هر دو ماده آبرسانی قوی هستند و باعث نرمی و لطافت پوست صورت می‌شوند. برای درست کردن این ماسک خانگی برای پوست خشک ابتدا یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چایخوری روغن بادام شیرین ترکیب کنید. حالا قبل از خواب این ماسک را روی صورت بزنید و صبح صورت خود را بشویید.

http://www.banounews.ir/fa/News/395591/6-ماسک-خانگی-برای-آبرسانی-به-پوست‌های-خشک
بستن   چاپ