آریا بانو
الگوسازی از مدافعان سلامت در اولویت‌ هنرهای نمایشی قرار گیرد
سه شنبه 11 شهريور 1399 - 13:21:12
آریا بانو - فارس / عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: هر روز دفاع‌مقدس مانند عاشورا بود؛ از قابلیت‌های دوران کرونا نیز باید به بهترین شکل برای گسترش و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی در راه تعالی جامعه بهره‌ برد.
حجت‌الاسلام مجید نصیرایی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم پاسداشت خدمات ایثارگرایانه رزمندگان دوران دفاع‌مقدس و جبهه مقابله با کرونا، گفت: هر گونه ارج نهادن به کارها و فعالیت‌های عام‌المنفعه در هر حوزه‌ای اعم از امنیت، سلامت و اشتغال، اقدامی فرهنگی و در خور تقدیر محسوب می‌شود.
وی افزود: تکریم فداکاری ایثارگران در همه حوزه‌ها، چه شهداء مدافع حرم و چه مدافعان حریم سلامت، نوعی الگوسازی برای جامعه محسوب می‌شود؛ به همین دلیل باید در اولویت‌ برنامه‌های فرهنگی قرار بگیرد. 
نصیرایی ادامه داد: تکریم گرچه سبب بزرگداشت خدمات فداکارانه و الگوسازی از ایثارگران می‌شود اما علاوه بر آن باید از خانواده‌های این افراد نیز تقدیر و حمایت شود.
نماینده مردم طبس و فردوس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان حضرت امام (ره) و مقام‌معظم‌رهبری درباره دوران دفاع‌مقدس، تصریح کرد: عاشورا زمینه‌ساز یک تمدن جدید در جهان بود و هر روز دفاع‌مقدس نیز مانند عاشورا بود؛ بنابراین باید از قابلیت‌های دوران کرونا به بهترین شکل برای گسترش و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی در راه تعالی جامعه بهره‌ برد. 

آریا بانو


وی با اشاره به لزوم مستندسازی از وقایع اجتماعی کشور، یادآور شد: همانگونه که در دوران جنگ‌تحمیلی شهید آوینی روایت فتح را تولید کرد، در عصر حاضر نیز باید افرادی روایت سلامت بسازند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی سینما را یکی از اهرم‌های قدرتمند در حوزه فرهنگ دانست و تصریح کرد: سینما با توجه به گستردگی و اثرگذاری بالایی که دارد باید وارد حوزه مقاومت در همه ابعاد شود؛ البته اقتصاد فرهنگ امری مهم برای سینماگران است و به همین دلیل باید از هنرمندان این حوزه حمایت شود خاصه در شرایطی که ممکن است آثار تولید شده در گیشه به موفقیت چندانی دست پیدا نکنند.
نصیرایی جشنواره بین‌‎المللی فیلم مقاومت را بهترین محل برای معرفی و ارائه آثار شاخص در این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: تکریم و تقدیر از رزمندگان حوزه‌های مختلف مقاومت در کنار هم و در این جشنواره، به خوبی مفهوم مقاومت را در جامعه نهادینه می‌کند.
شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در دو زمان 31 شهریور تا 6 مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس در بخش‌های «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانیِ بخش «فیلمسازان بسیجی» و «نشان رسول» و یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/392614/الگوسازی-از-مدافعان-سلامت-در-اولویت‌-هنرهای-نمایشی-قرار-گیرد
بستن   چاپ