آریا بانو
طرز تهیه اسپرینگ رول گیاهی مقوی و سالم
سه شنبه 11 شهريور 1399 - 13:09:21
آریا بانو - کتاب کاله/ برای خیلی از افراد که رژیم غذایی گیاه‌خواری دارند و حتی کسانی‌که به‌دنبال آماده کردن یک وعده غذایی بدون گوشت هستند، پیدا کردن یک گزینه جدید و هیجان‌انگیز کمی مشکل است. ممکن است همان اول به تهیه یک ماکارونی ساده فکر کنید و بخواهید این پرونده را ببندید! اما ما یک پیشنهاد متفاوت برای شما داریم و آن تهیه اسپرینگ رول گیاهی است.
یک لقمه سالم، گیاهی و آسان‌پز که می‌توانید برای میان وعده‌ها، مدرسه، دانشگاه و محل کارتان هم روی خوشمزگی و انرژی آن حساب کنید. این لقمه با داشتن دانه کینوا، نخود فرنگی، پنیر و سس مخصوصش، حتما خیلی زود به یکی از خوراکی‌های پرطرفدار خانه شما تبدیل می‌شود.
مواد لازم برای تهیه سس اسپرینگ رول گیاهی
کینوا50 گرم
نخود سبز500 گرم
پنیر سفید خرد شده 85 گرم
برگ نعنا خرد شده یک دسته کوچک
پیازچه خرد شده سه عدد
لیمو یک عدد
خمیر هزارلا270 گرم (شش ورق)
تخم مرغ همزده یک عدد
روغن آفتابگردان به مقدار لازم
طرز تهیه اسپرینگ رول گیاهی
مرحله اول
فر را با دمای 160 درجه سانتی‌گراد گرم کنید تا برای تهیه سس اسپرینگ رول آماده شود. حالا گوجه‌هایی را که از وسط برش داده‌اید را روی صفحه پخت قرار دهید و سطح آ‌ن‌ها را با کمی روغن زیتون چرب کنید. در ادامه سینی را به فر منتقل کرده و برای یک ساعت ‌و نیم تا دو ساعت زمان دهید تا کمی خشک و مقداری از آب ‌آن‌ تبخیر شود.
در آخر سینی را از فر خارج کرده‌ و زمان دهید تا خنک شوند، پس از این مرحله، باید گوجه را به همراه سایر مواد سس در غذاساز ریخته تا یک پوره یکدست داشته باشید.
مرحله دوم
دانه‌‌های کینوا را مطابق با دستور روی بسته بپزید و پس از آن داخل یک ظرف ریخته تا خنک شود. در این میان نخود سبزها را داخل قابلمه آب‌جوش بریزید و یک دقیقه پس از جوش خوردن آن‌ها را آبکشی کنید. نخود سبز را داخل غذاساز ریخته و پالس کنید تا پوره‌ای یکدست داشته باشید.
کمی بعد، دانه‌های کینوا را به‌همراه پنیر، نعنا، پیازچه، کمی پوست لیمو و آب‌لیمو به پوره اضافه کنید و اجازه دهید تا در دستگاه ترکیب شوند.
اگر احساس کردید به کمی چاشنی بیشتر احتیاج دارد، مقدار آب‌لیمو را افزایش دهید.
مرحله سوم
حالا وقت آن است که رول اسپرینگ گیاهی را کمکخمیر هزارلا راهی فر کنید. دو ورق از خمیر را کمی مرطوب کرده و با مقداری از مواد میانی آن را پر کنید، سپس لبه‌های خمیر را با کمی تخم مرغ چسبناک کنید. پس از این، نوبت رول کردن خمیر است که باید اینکار را خیلی حرفه‌ای سریع انجام دهید تا رولی منسجم داشته باشید. این مرحله را تا تمام شدن خمیر ادامه دهید.
مرحله چهارم
حالا نوبت به سرخ کردن می‌رسد! کف یک تابه عمیق را روغن آفتابگردان بریزید و رول‌های گیاهی را یکی یکی سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند. از تابه بیرون بیاورید و روی دستمال کاغذی یا حوله بگذارید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود.
اسپرینگ رول‌های گیاهی شما آماده است و می‌توانید با سس چیلی که آموزش دادیم، یا سس هزار جزیره خانگی نوش‌جان کنید.
چند نکته
برای سالم‌تر بودن این دستور می‌توانید به‌جای سرخ‌ کردن، رول‌ها را در فر بپزید.
مواد میانی رول بسته به سلیقه شما می‌تواند تغییر کند و سبزیجات دیگری هم اضافه شوند.
همچنین می‌توانید از انواع پنیرها در این رول استفاده کنید.
منبع: bbcgoodfood

http://www.banounews.ir/fa/News/392594/طرز-تهیه-اسپرینگ-رول-گیاهی-مقوی-و-سالم
بستن   چاپ