آریا بانو
وحیدی: حضور دانش‌آموزان در مدارس به نفع آن‌هاست
سه شنبه 11 شهريور 1399 - 11:50:18
آریا بانو - محمد وحیدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعلام بازگشایی مدارس در 15 شهریورماه گفت: باید روند بازگشایی مدارس براساس شرایط استان‌ها از لحاظ میزان شیوع کرونا باشد. این کار را می‌توان با دادن اختیارات به مناطق و استان‌ها انجام داد. برخی مدارس همچون مدارس روستایی و عشایری به دلیل کم بودن جمعیت امکان آموزش حضوری را دارند و برخی دیگر از مدارس هم به دلیل کاهش شیوع کرونا در آن منطقه و یا کم بودن تعداد دانش‌آموزان می‌توانند چند روز در هفته با حضور دانش‌آموزان بازگشایی شود.
وی افزود: اگر فضای آموزشی مدارس هم بزرگ باشد هم می‌توان با رعایت پروتکل‌ها کلاس‌های درس را با حضور دانش‌آموزان برگزار کرد. این‌ها همه بستگی به شرایط مناطق، شهرستان‌ها و استان‌ها دارد که اگر اختیار به استان‌ها داده شود آن‌ها بهتر می‌توانند در خصوص روند بازگشایی مدارس تصمیم‌گیری کنند.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: وقتی حضور معلمان و کادر مدرسه در مدارس اجباری شده پس می‌توان شرایطی را فراهم کرد که دانش‌آموزان به صورت چرخشی در کلاس‌های درس حضور پیدا کنند منوط به اینکه پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.
وی تأکید کرد: حضور دانش‌آموزان در مدارس به نفع آن‌ها است. ستاد کرونا برای محقق شدن این امر و تصمیم درست درباره نحوه بازگشایی مدارس منطقه‌ای و نه ملی نگاه کند تا قابلیت اجرا داشته و در عین حال دانش‌آموزان هم لطمه‌ای نبینند.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی معتقد است: باید به استان‌ها برای نحوه بازگشایی مدارس براساس شرایط استان‌شان اختیار داده شود نه اینکه به صورت بخشنامه و با نگاه ملی شاهد بازگشایی مدارس از هفته آینده باشیم.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/392548/وحیدی--حضور-دانش‌آموزان-در-مدارس-به-نفع-آن‌هاست
بستن   چاپ