آریا بانو
مقابله با وزوز گوش با اين مواد غذايي
fiogf49gjkf0d
سه شنبه 9 آذر 1395 - 2:50:40 PM
بيتوته

وزوز گوش يک مشکل شايع در بين افراد است. اين احساس وزوز يا سوت کشيدن گوش از بيرون از بدن نبوده و ناشي از عوامل دروني بدن و مشکلي آزاردهنده است. عوامل متعددي در بروز سروصداي داخل گوش تأثير دارد و ممکن است در يک يا هر دو گوش احساس شود. با اين حال يکي از عمده ترين عوامل آن مشکل بروکسيم يا دندان قروچه در زمان خواب است. البته بايد بدانيد که وزوز گوش بيماري محسوب نمي شود. بلکه علامتي است که بايد در پي منشأ آن باشيد. گاه گوش دروني ما از مشکل يا التهاب رنج مي برد.

 از طرف ديگر اين مسئله از قرار گرفتن مداوم در برابر صداهاي شديد ناشي مي شود. در هر صورت براي تسکين و کاهش اين صداها بايد عامل آن را شناخت و نسبت به برطرف آن اقدام کرد. اگر مسئله ناشي از بروکسيم باشد نياز به محافظت شبانه از دندان ها وجود دارد.

 اگر مشکل مربوط به گوش باشد متخصص گوش، حلق و بيني بهتر مي تواند کمکتان کند. در هر صورت تغذيه نيز نقش موثري در مقابله با اين مشکل ايفا مي کند. مواد غذايي مي تواند فشارخون يا التهاب را کاهش دهد. در اين مطلب به اين مواد غذايي مفيد مي پردازيم.

 مواد غذايي براي کاهش وزوز گوش

روش هاي متعددي براي کاهش و تسکين وزوز گوش وجود دارد. برخي از افراد از دستگاه هاي توليد «صداي سفيد» استفاده مي کنند و برخي ديگر تلاش خود را براي کاهش و کنترل استرس هايشان به کار مي گيرند. در اين صورت مي توان مشکل بروکسيم يا دندان قروچه را نيز حل کرد. بهترين راه اين است که به دنبال تکنيک هاي مناسبي باشيد که به بهترين نحو نيازهايتان را برطرف کند. مي توانيد به مواد غذايي نيز اعتماد کنيد. برخي مواد غذايي باعث بهبود جريان خون شده و با التهاب مقابله مي کنند. در عين حال تأثير زيادي در کنترل و کاهش کلسترول خون دارد که همگي به آرامش بدن و مقابله با چنين مشکلاتي کمک مي کنند.

 

مقابله با وزوز گوش با اين مواد غذايي , ميوه ضدالتهابي

وزوز گوش يک مشکل شايع در بين افراد است

 آناناس

آناناس بهترين ميوه ضدالتهابي است که مي توانيد براي کنترل و کاهش وزوز گوش مصرف کنيد. تأثير آناناس مديون ترکيبي به نام بروملين است. اين ترکيب به قدري قوي است که در کاهش و درمان التهاب تاندينيت، پيچ خوردگي و رگ به رگ شدن، آسيب هاي عضلاني و گلودرد و گوش درد موثر عمل مي کند. اگر به طور روزانه از وزوز گوش در عذاب هستيد ترديد را کنار گذاشته و به سراغ آناناس برويد. توصيه مي کنيم اين ميوه را به طور روزانه و به صورت ميوه طبيعي (نه کمپوت) ميل کنيد.

 سير و پياز

سير يا پياز به کاهش عفونت هاي بدن کمک مي کنند. توصيه مي کنيم که هر روز به سالادها يا غذاهايتان اين دو ماده غذايي مفيد را اضافه کنيد. سعي کنيد اين مواد غذايي را به صورت خام و در ميزان معقول ميل کنيد. خواص آنتي باکتريايي و ضدعفوني کنندگي سير و پياز براي تقويت سيستم ايمني بدن لازم و ضروري هستند. اگر گوشتان زيادي صدا مي کند از اين دو ماده غذايي غافل نباشيد.

 زغال اخته

اگر رژيم غذايي تان حاوي ميزان کمي سديم باشيد فشارخونتان کمتر شده و شدت وزوز گوش کاهش پيدا مي کند. اگر به زغال اخته تازه و فصلي دسترسي داريد حتماً خريداري کرده و ميل کنيد. اين ميوه هاي قرمز خوش رنگ سرشار از آنتي اکسيدان ها بوده و فاقد سديم هستند. در عين حال ميزان زيادي پتاسيم، کلسيم و منيزيم به بدن مي رساند که براي سلامتي لازم و ضروري هستند. تمام اين ترکيبات به کاهش التهاب و درد کمک کرده و سلامت قلب را افزايش مي دهند. مصرف آب زغال اخته طبيعي نيز باعث کاهش اضطراب و استرس مي شود.

 جوانه گندم

خواص آنتي باکتريايي و ضدعفوني کنندگي سير و پياز براي تقويت سيستم ايمني بدن لازم و ضروري هستند. اگر گوشتان زيادي صدا مي کند از اين دو ماده غذايي غافل نباشيد.

امروزه در تمام سوپرمارکت ها جوانه گندم تازه به فروش مي رسد. اين جوانه هاي تر و تازه سرشار از ترکيبات فوق العاده است که مي توان به ويتامين F نيز اشاره کرد. ويتامين F همان اسيد لينولئيک است که باعث حفظ تعادل عملکردهاي بدن مي شود.

 اين ويتامين به عملکرد کبدي، جذب چربي ها و قندها و همچنين کنترل فشارخون کمک زيادي مي کند. علاوه بر اين ميزان بالاي ويتامين هاي گروه B موجود در اين جوانه ها باعث بهبود وضعيت عصبي بدن مي شود. اين گروه ويتامين ها مانند بهترين کنترل کننده دستگاه عصبي و تنظيم کننده حامل هاي عصبي عمل مي کند و اضطراب را کاهش مي دهد. توصيه مي کنيم جوانه گندم را به سالاد، ماست يا اسموتي هايتان اضافه کرده و مصرف کنيد.

 بابونه

توصيه مي کنيم قبل از خوابتان چاي بابونه ميل کنيد. همين کار ساده باعث بهبود وضعيت خوابتان مي شود. افراد زيادي هستند که از تشديد وزوز گوش در شب شکايت مي کنند. علاوه بر کنترل تغذيه حتماً بايد با انجام کارهاي آرامش بخش از تشديد مشکل پيشگيري کنيد. دوش آب گرم، يوگا، انجام ورزش هاي آرام همگي کمک کننده هستند. تمام اين کارها را دو ساعت قبل از خواب انجام دهيد. در نهايت نيز بعد از يک شام سبک يک فنجان چاي بابونه ميل کنيد. اين چاي يک نوشيدني طبيعي براي مقابله با وزوز گوش است.

 حرف آخر

توصيه مي کنيم براي ريشه يابي مشکل حتماً به پزشک مراجعه کنيد. نظر پزشک از اهميت بالايي برخوردار است و بدون شک برحسب نوع تشخيصي که مي دهد درمان لازم را نيز تجويز مي کند. در کنار آن تلاش کنيد اصلاحاتي در سبک زندگي تان بدهيد، استرس هايتان را کنترل کرده و مواد غذايي ذکر شده را نيز در برنامه غذايي تان بگنجانيد.


http://www.banounews.ir/fa/News/3923/مقابله-با-وزوز-گوش-با-اين-مواد-غذايي
بستن   چاپ