آریا بانو
جزئیات متناسب سازی حقوق بازنشستگان/ در حد بضاعت تامین اجتماعی پرداختی‌ها صورت گرفته است
شنبه 8 شهريور 1399 - 10:58:35
آریا بانو - در این گزارش موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و وجود نقص‌های مختلف در صدور احکام، پیگیری شده است.

برخی شهروندان با ارسال پیامک خواستار پیگیری متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و وجود نقص‌های مختلف در صدور احکام، شد.
در این باره ناهید حیدری مدیرکل امور مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: پرداختی‌ها بر اساس قوانین و بضاعت ما صورت گرفته است.
وی گفت: آن‌ها که زیر 30 سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند و حداقلی بگیر هستند، قطعا مبالغ دریافتی شان کمتر خواهد بود. به عنوان مثال آن‌ها که 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند حقوقشان به دومیلیون و 416 هزار تومان و آن‌ها که 25 سال سابقه دارند حقوقشان به دو میلیون و 488 هزار تومان رسیده است.
همچنین محمد شریعتمداری در گفت‌وگویی، اظهار کرد: به طور طبیعی در صدور احکام برخی از افراد نقص‌هایی وجود دارد که در طول زمان مرتفع می‌شوند و هیچکس نگران اجرای آن چه که در مصوبات هیأت امنای تأمین اجتماعی و هیأت وزیران برای اجرای همسان سازی آمده، نباشد.
وی بیان کرد: حق همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به رسمیت شناخته و اجرا شده است.
همچنین ناهید حیدری مدیرکل امور مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی درباره نحوه محاسبات انجام شده برای اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان، گفت: دوشاخص بیمه پردازی و مبلغ بیمه پردازی بسیار حائز اهمیت بودند که عوامل تعیین کننده در فرمول محاسبه ما لحاظ شدند.
وی با تاکید بر اینکه سعی کردیم بر اساس عدالت بیمه‌ای حرکت کنیم و هر بیمه شده متناسب با آورده خودش از این مزیت بهره‌مند شود، اظهار کرد: طبیعی است که در خروجی مبلغ متناسب سازی، هرکه سابقه بیشتر یا مبلغ بیمه پردازی اش بیشتر بوده سهم بیشتری از این مبلغ دریافت کرده است.
حیدری ادامه داد: متناسب سازی بر اساس جداول پایه پرداخت حق بیمه انجام شده و کف پرداختی ما 150 هزار تومان بوده است.
مدیرکل امور مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در کنار بحث متناسب سازی افزایش کمک معیشت و کمک هزینه مسکن برای دومین بار در سال جاری افزایش یافت، گفت: این مبلغ 190 هزار تومان بود که به همه بازنشستگان پرداخت شد.
البته لازم به ذکر است که طبق گفته های وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیات دولت، قرار است مجدد در همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بازنگری انجام شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/389279/جزئیات-متناسب-سازی-حقوق-بازنشستگان--در-حد-بضاعت-تامین-اجتماعی-پرداختی‌ها-صورت-گرفته-است
بستن   چاپ