آریا بانو
وجود بیش از 500 واحد صنعتی با پتانسیل آلودگی بالا در قزوین
سه شنبه 4 شهريور 1399 - 14:26:12
آریا بانو - مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت : بیش از 500 واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی با قابلیت آلایندگی آب، خاک و هوا در سطح این استان مستقر هستند..

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست قزوین، حسن عباس نژاد با اعلام این مطلب افزود : استان قزوین با دارا بودن واحدهای متعدد، یکی از قطب های صنعتی کشور است که در بازار محصولات، حمل و نقل و کارآفرینی کشور نقش بسزایی دارند.
وی تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن استان قزوین در نزدیکی پایتخت و دارا بودن قابلیت های مختلف در زمینه پیشرفت صنعتی، کشاورزی، اشتغال از دیر باز مورد توجه صاحبان صنعت بوده که منجر به ایجاد بیش از 14 شهرک های صنعتی و استقرار بیش از 3000 واحد صنعتی شده است که از این تعداد واحد بیش از 500 واحد دارای پتانسیل بالای آلودگی محیط زیست در استان است.
عباس نژاد ادامه داد: از این تعداد واحد مشخص شده که در 13 گروه صنعتی مستقر می باشد تعداد 146 واحد خود اظهاری انجام داده،221 واحد دارای تصفیه خانه، 18 واحد دارای سیستمonline ، 10 واحد مشمول ارزیابی و 97 واحد دارای سپتیک تانک است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین همچنین گفت: تمام واحدهای صنعتی دارای پتانسیل آلودگی در سطح این استان تحت پایش و نظارت کارشناسان اداره کل و واحدهای تابعه بوده و بصورت شبانه روز بازدید و مورد پایش قرار می گیرد.
عباس نژاد اظهار کرد: واحدهای صنعتی استان در صورت داشتن هر گونه آلودگی و تخریب محیط زیست پس از دریافت اخطاریه و عدم رعایت قوانین و مقررات محیط زیست به مراجع قضایی ارجاع و بعنوان صنایع آلاینده جهت برخورد قانونی با آنان معرفی خواهد شد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت : تمام تلاش حفاظت محیط زیست این استان برای کاهش بار آلودگی و اثرات آن در واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی و استفاده بهینه از سیستم های کنترلی و اصلاح و بازسازی فرایندهای تولید و افزایش راندمان بهره وری با کمترین آسیب به محیط زیست و رفع الودگی است.

http://www.banounews.ir/fa/News/387429/وجود-بیش-از-500-واحد-صنعتی-با-پتانسیل-آلودگی-بالا-در-قزوین
بستن   چاپ