آریا بانو
نور مستقیم خورشید موجب پیری زودرس پوست می‌شود
سه شنبه 4 شهريور 1399 - 14:16:15
آریا بانو - ایسنا / بهاره ابراهیمی با بیان اینکه افرادی که در محیط های باز به طور مداوم قرار می گیرند دچار آفتاب سوختگی شدید می شوند، ادامه داد: افرادی که دارای تیپ های پوستی روشنی هستند در تماس طولانی مدت و بدون محافظت با نور خورشید دچار آفتاب سوختگی می شوند و با تیره شدن پوست همراه هستند.
وی مطرح کرد: اثرات حاد مواجهه مستقیم با نور خورشید، آفتاب سوختگی و برخی ضایعات دیگر مثل کهیرهای آفتابی است و اثرات مزمن مواجهه طولانی مدت پیری زودرس پوست و احتمال بروز سرطان های پوستی را به همراه دارد.
این متخصص پوست درباره راه های درمان آفتاب سوختگی تشریح کرد: در زمان آفتاب سوختگی باید از کرم های نرم کننده و التیام بخش زیرنظر پزشک استفاده کرد چراکه ممکن است در صورت لزوم داروهایی مانند کروتون های موضعی و یا حتی خوراکی تجویز شود.
وی ادامه داد: پوست برخی افراد به ویژه افراد دارای پوست تیره ممکن است پس از برطرف شدن آفتاب سوختگی دچار لک شود و حالت تیرگی داشته باشد که پس از درمان برطرف خواهد شد.
ابراهیمی درباره علائم آفتاب سوختگی در افراد دارای پوست روشن تشریح کرد: نقاطی که در معرض تابش نور خورشید بوده دچار قرمزی، ورم، سوزش و خارش و در موارد شدید موجب پوست ریزی، تاول و درد پوست می شود.
وی با بیان اینکه میزان محافظت کرم های ضدآفتاب با SPF 40 به بالا در مقابل اشعه ماورای بنفش 97 درصد است، خاطرنشان کرد: کسانی که در معرض آفتاب سوختگی هستند حتماً از کرم های ضدآفتاب با spf حداقل 30 و حتی بالاتر و استفاده کرده و هر دو ساعت یکبار آن را تمدید کنند.
ابراهیمی با اشاره به آفتاب سوختگی گردن که موجب قرمزی و زبری پوست می شود، اظهار کرد: در این نوع آفتاب سوختگی پوست می تواند دچار التهاب موضعی شود و گاه دچار بیماری های پوستی نظیر سرطان می شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/387399/نور-مستقیم-خورشید-موجب-پیری-زودرس-پوست-می‌شود
بستن   چاپ