آریا بانو
9 ترفند خانه‌ داری برای صرفه‌ جویی در وقت و انرژی
سه شنبه 4 شهريور 1399 - 10:43:11
آریا بانو - خراسان / بسیاری از کارهایی که ما خانم‌ها در آشپزخانه انجام می‌دهیم، وقت‌گیر و دشوار است اما به جای راهکارهایی که همیشه امتحان کرده‌ایم و خسته کننده محسوب می‌شوند؛ می‌توانیم با روش‌های ساده‌تر در وقت و انرژی‌مان صرفه جویی کنیم. روش‌هایی که خواهید خواند، پیشنهاد ما برای دستیابی به همین هدف خواهد بود.
اشک ریختن هنگام پوست کردن پیاز
کمی سرکه سفید روی تخته آشپزی بریزید و سپس، پیاز را قاچ کنید. شما می‌توانید چاقو را با روغن زیتون چرب کنید تا بوی تند پیاز را به خود جذب کند.
باز کردن درِ بطری‌ها
برای این کار می‌توانید از چسب‌های ضخیم دور شیشه استفاده کنید و یک طرف آن را بکشید یا از چاقو در زیر درِ بطری برای خالی کردن هوای آن استفاده کنید.
سالم بودن تخم‌مرغ
اگر در باره تازه بودن آن شک دارید، می‌توانید مقداری محلول آب نمک سرد درست کنید. سپس تخم مرغ را درون محلول قرار دهید، اگر تخم مرغ، سالم باشد به دلیل سنگین بودن به صورت عمودی به ته ظرف می‌رود اما اگر فاسد و کهنه باشد به صورت معلق و افقی در آب می‌ماند.
پوست کندن سیب‌زمینی
همیشه مقداری از سیب‌زمینی هنگام پوست کندن از بین می‌رود، برای نازک‌تر پوست کندن آن بهتر است کمی آن را داخل آب و روی حرارت بگذارید، سپس پوست‌ها به راحتی جدا می‌شوند.
ضدعفونی کردن تخته آشپزخانه
اگر مدت زیادی است از تخته آشپزخانه استفاده کرده‌اید و سیاه و کثیف شده، مقداری نمک و لیمو را روی تخته بریزید و آن را تمیز کنید.
پاک کردن ظروف شیشه‌ای
اگر ظروف شیشه‌ای شما در طولانی مدت لکه‌های سمجی پیدا کرده و به راحتی پاک نمی‌شود، به جای استفاده از اسفنج ، آن ها را در محلول سرکه و نمک خیس و سپس آبکشی کنید.
پوست کندن تخم‌مرغ
برای راحت تر جدا شدن پوسته تخم مرغ آب پز، به آب در حال جوشیدن یک قاشق چایخوری جوش شیرین اضافه کنید و پس از جوش آمدن اجازه دهید خنک شود.
جلوگیری از چسبیدن کیک به قالب
برای این‌که مایه کیک به قالب نچسبد مقداری از مخلوط روغن مایع، کره و آرد را ته قالب بریزید تا کیک تان به قالب نچسبد.
آبگیری لیموی تازه
برای این‌که بتوانید از یک لیموی تازه آب بیشتری بگیرید قبل از برش آن، لیمو را مقداری فشار دهید و روی سطح میز بغلتانید.
نویسنده : مارال مرادی منبع: www.leaf.tv

http://www.banounews.ir/fa/News/387166/9-ترفند-خانه‌-داری-برای-صرفه‌-جویی-در-وقت-و-انرژی
بستن   چاپ