آریا بانو
دانش آموزانی باید وارد سمپاد شوند که نیازمند مدارس تخصصی اند
شنبه 1 شهریور 1399 - 9:10:03 AM
آریا بانو - به گزارش ایسنا، فاطمه مهاجرانی با بیان اینکه خانم دکتر یاوری از نیروهایی هستند که تحویل دادن کار به ایشان لذت بخش بود و سمپاد را با طیب خاطر به ایشان تحویل دادم، درباره اقداماتی که از این پس باید برای سمپاد انجام شود گفت: چند آسیب در رویکرد تفکیک وجود دارد و چاره ای هم نیست.
وی ادامه داد: وقتی از سیاست تفکیک استفاده می کنیم آسیب هایی در درون آن نهفته است از جمله اینکه چون بچه ها با خودشان در ارتباط هستند کمتر همزیستی با بقیه را تمرین می کنند.
وی با بیان اینکه یکسری برنامه ها و مهارت های نرم باید دراین حیطه تعریف شود اظهار کرد: در حوزه مهارت های سخت هم سمپاد مهارتی راه افتاده بود. اگر کارهایی از این دست ادامه یابد خوب است. خداوند را شاکرم که این کارها با دست و پای بسته انجام شد.
مهاجرانی تاکید کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که باید به آن توجه کرد شناسایی آسیب های تفکیک و طراحی برنامه هایی برای کاهش این آسیب هاست.
یک سوم مدارس سمپاد در مناطق محروم است
رئیس سابق مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه یک سوم مدارس سمپاد در مناطق محروم هستند گفت: کارهای بزرگی چون گسترش المپیادها و تسری آن به حوزه علوم انسانی و ... طی دو سه سال اخیر انجام شده است.
وی در واکنش به نمایش یک نمودار آماری درباره آمار ثبت نامی المپیادهای دانش آموزی که حاکی از نرخ ثبت نام بسیار پایین در استان های محروم مانند سیستان و بلوچستان و ایلام بود گفت: این آمار مربوط به ثبت نام اولیه نیست بلکه احتمالا آمار ارائه شده شما مربوط به قبولی های مرحله دوم است. هرچند به جهت تمرکز قبولی المپیادها در مراکز استان ها بخصوص تهران یک بازتولید ناعدالتی آموزشی در مناطق محروم داریم اما به معنای این هم نیست یک نفر در ایلام ثبت نام کرده باشد.
رئیس سابق مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان افزود: نکته این است که اگر نگاه ما بهبود فرایندها نباشد نمی توانیم این وضع را درست کنیم. زمانی که سمپاد تضعیف شد قبولی شهرستان ها دچار یاس شدند و این یاس بازتولید شد و باعث شد استان های برخوردار هم قبولی شان پایین بیاید، با این حال در المپیاد جغرافیا که تازه شروع شده هر چهار نفر تیم ملی، از شهرستان ها بودند.
امروز داشتن مدرسه سمپاد انتخاب نیست بلکه یک الزام است
مهاجرانی در برنامه تلویزیونی پرسشگر با بیان اینکه امروز داشتن مدرسه سمپاد انتخاب نیست بلکه یک الزام است و راهی جز آن وجود ندارد گفت: امیدوارم به قدری اقتصاد آموزش و پرورش ما پیشرفته بشود که نیازی به تفکیک به این شکل نداشته باشیم اما باید تلاش بشود آسیب های سمپاد کم بشود و روند انتخاب دانش آموزان برای ورود به سمپاد صحیح باشد.
وی ادامه داد: انتخاب صحیح انتخاب فرایندی است نه اینکه یک آزمون برگزار شود. باید بچه هایی وارد مدارس سمپاد شوند که به مدرسه تخصصی و نه مدرسه خاص نیاز داشته باشند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/384548/دانش-آموزانی-باید-وارد-سمپاد-شوند-که-نیازمند-مدارس-تخصصی-اند
بستن   چاپ