آریا بانو
لواشکی ترش برای سوراخ شدن معده!
پنجشنبه 30 مرداد 1399 - 01:15:52
آریا بانو - همشهری جوان / ترکیبی از آلبالو، زرشک و انار، لواشک فوق العاده‌ای به شما می‌دهد. کسانی که دوست دارند معده شان سوراخ شود یا معده قوی دارند، این لواشک را امتحان کنند. این معجون فوق العاده ترش، روز شما را می‌سازد البته اگر آن را با معده خالی مصرف نکنید، بهتر است این خوراکی هیجان انگیز را بعد از غذا میل کنید.
توجه کنید تمام این میوه‌های قرمز، منبع مهم آنتی اکسیدان هستند و برای سلامتی بسیار مفید. خوبی این لواشک این است که بسیار سلامت است و خوردنش به کسانی که چربی و قند خون دارند، توصیه می‌شود.
چی لازم دارم:
آلبالو: یک کیلوگرم
زرشک: 250 گرم
انار: چهار عدد یا آب انار
نمک: دو قاشق مرباخوری
گلپر: یک قاشق چایخوری
آب: چهار لیوان
چه جوری درست میشه:
این لواشک پخت نسبتا سخت تری دارد و به خاطر گرانی میوه هاش، هزینه بر است. پختن این لواشک کمی سخت‌تر و متفاوت از آلوست. چون جنس و بافت این میوه‌ها با هم همخوان نیست، شیوه پخت جداگانه‌ای دارند. ابتدا انار‌ها را دانه کنید. به وسیله آبمیوه گیری یا با فشار گوشتکوب می‌توانید آب دانه‌ها را بگیرید. آب انار را داخل یک قابلمه بریزید. به آب انار نمک و گلپر اضافه کنید و بگذارید روی حرارت کم به جوش بیاید. حرارت را کم کنید و چند ساعتی صبر کنید تا مایع غلیظ شود. وقتی مایع به غلظت رب رسید، زیر آن را خاموش کنید و بگذارید سرد شود.
در این فاصله، آلبالو‌ها را شسته و بدون این که هسته گیری داخل قابلمه بریزید، زرشک‌ها را هم شسته و به قابلمه آلبالو اضافه کنید، چون هر دو میوه بافت یکسانی دارند، زمان پختشان شبیه هم است. آب و نمک را فراموش نکنید. با حرارت نیمه اجاق گاز، آن را دو ساعتی بپزید و چندین بار هم بزنید. وقتی شکل آلبالو‌ها از دست رفت و دیگر آلبالوی درسته‌ای ندیدید، حرارت را خاموش کنید.
بعد از سردشدن، آلبالو و زرشک را از صافی رد کنید. ممکن است دانه‌های زرشک حل نشده باشند، اما نگران نباشید، خاصیتش را به مخلوط لواشک شما داده است. حالا مخلوط لواشک را از صافی رد کنید. آب انار سفت شده را هم به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. مطمئنا از دیدن رنگ قرمز شفاف و زیبای مخلوط به دست آمده شگفت زده خواهیدشد.

http://www.banounews.ir/fa/News/382960/لواشکی-ترش-برای-سوراخ-شدن-معده!
بستن   چاپ