آریا بانو
بازیگر معروف فیلم «روزهای بهشت» به دلیل سرطان ریه درگذشت
يکشنبه 26 مرداد 1399 - 15:38:00
آریا بانو - خبرآنلاین / لیندا مانز بازیگر آمریکایی فیلم های کارگردانانی چون «ترنس مالیک»، «دنیس هاپر» و «فیلیپ کافمن» در سن 58 سالگی بر اثر بیماری درگذشت.
لیندا مانز متولد 1961 در نیویورک، اولین بار در فیلم «روزهای بهشت» ساخته ترنس مالیک مقابل دوربین رفت و در نقش دختری بازی کرد که همراه برادر بزرگترش به مسافرت می‌رود.
در این فیلم کلاسیک دهه 1970 میلادی ریجارد گر، بروک آدامز و سم شپرد نیز حضور داشتند و لیندا مانز روایت داستان این فیلم عاشقانه و شاعرانه را بر عهده داشت. 
او پس از بازی در فیلم «سرگردانان» به کارگردانی «فیلیپ کافمن» در سال 1979 در فیلم «بلای ناگهانی» با بازی و کارگردانی «دنیس هاپر» حضور یافت و این فیلم در بخش رقابتی جشنواره کن یکی از نامزدهای نخل طلا بود.

آریا بانو


مانز که بازیگری را کنار گذاشته بود در سال 1997 و توسط «هارمونی کورین» متقاعد به بازی در فیلم «گومو» سد و در این درام در نقش مادر یک خانواده طوفان زده در شهر کوچکی در ایالت اوهایو بازی کرد.
اخرین حضور لیندا مانز در سینما در همان سال 1997 رقم خورد، جایی که او در درام «بازی» ساخته دیوید فینچر در کنار مایکل داگلاس و شان پن مقابل دوربین رفت.

http://www.banounews.ir/fa/News/380368/بازیگر-معروف-فیلم-«روزهای-بهشت»-به-دلیل-سرطان-ریه-درگذشت
بستن   چاپ