آریا بانو
گشت و گذاری به پایتخت برزیل
يکشنبه 26 مرداد 1399 - 14:11:54
آریا بانو -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

کارناوال / این بار به تماشای ویدیویی از برازیلیا بنشینید و مروری بر زیبایی‌های پایتخت برزیل داشته باشید. دیدنی های برازیلیا بسیار زیاد هستند و در این ویدیو، می‌توانید تعدادی از آن‌ها را از نظر بگذرانید و بیشتر با فضای این شهر آشنا شوید. در ادامه مطلب هم چندی از جاذبه های برازیلیا را برای‌تان نام می‌بریم و معرفی کوتاهی از آن‌ها خواهیم داشت تا اینگونه پایتخت تماشایی برزیل را بهتر بشناسید. 
کلیسای جامع برازیلیا | Cathedral of Brasília‎: یک کلیسای جامع کاتولیک است که کرسی اسقف‌نشین برازیلیا هم به شمار می‌رود. این بنا، طرحی هذلولی‌وار دارد و از 16 ستون بتنی تشکیل شده است که وزن هرکدام به 90 تن می‌رسد. این سازه به دست معماری به نام اسکار نیمایر طراحی و در تاریخ 31 ماه می 1970 افتتاح شده است. کلیسای جامع برازیلیا بر اساس معماری نوگرایانه ساخته شده و ظرفیت 4000 نفر را دارد. 
دریاچه پارانوآ | Paranoá Lake: پارانوآ دریاچه‌ای مصنوعی‌ست که در زمان ساخت شهر برازیلیا بر روی رودخانه پارانوآ بسته شد و حالا یکی از مهمترین مناطق تفریحی شهر به حساب می‌آید. از این دریاچه به عنوان دومین تفرجگاه آبی بزرگ برزیل یاد می‌کنند چرا که در اطراف اینجا انواع کافه‌ها و رستوران‌ها و کلوب‌های ورزشی قرار دارند. تعدادی سفارت‌خانه و کنسولگری، محل اقامت رسمی ریاست جمهوری، مرکز المپیک، دانشگاه برازیلیا و ... هم در اطراف این دریاچه واقع شده‌اند. 
ورزشگاه ملی مانه گارینشا | Estádio Nacional Mané Garrincha: این ورزشگاه در سال 1974 ساخته شده و به یاد یکی از بهترین بازیکنان فوتبال تاریخ برزیل، مانوئل فرانسیسکو دوس سانتوس (Manuel Francisco dos Santos) ملقب به گارینشا چنین نامگذاری شده است. این ورزشگاه 69٬349 نفر ظرفیت دارد و از اهمیت آن می‌توان به این نکته اشاره کرد که تعدادی از مسابقات فوتبال بازی‌های المپیک تابستانی 2016 در این ورزشگاه برگزار شد. این ورزشگاه طراحی مدرنی دارد و با توجه به معماری مدرنی که شهر برازیلیا دارد، یکی از نمادهای شاخص آن به شمار می‌رود. 

http://www.banounews.ir/fa/News/380308/گشت-و-گذاری-به-پایتخت-برزیل
بستن   چاپ